Van Aert, Laporte en Roglic.
Volledig scherm
PREMIUM
Van Aert, Laporte en Roglic. © AP

Marketingexperts over de waarde van het ‘triootje’ van Jumbo-Visma: “Foto zal nog jaren opduiken”

Wielrennen1. Christophe Laporte, 2. Primoz Roglic, 3. Wout van Aert. De collectieve triomf van Jumbo-Visma in de eerste rit van Parijs-Nice ging de wereld rond. Pure reclame voor de ploeg en de sponsors, maar wat is de waarde van zo’n ‘triootje’? Spreken we over miljoenen? En waarom had het nog meer opgeleverd had Van Aert gewonnen? Drie marketingexperts leggen uit. 

2 reacties

  • Eddy Jans

    4 maanden geleden
    Ook in Duitsland wordt Parijs Nice rechtstreeks uitgezonden met een groeiende populariteit. We zien ook steeds meer Duitse bedrijven als sponsors opduiken, zie Alpecin.
  • Eddy Van De Velde

    4 maanden geleden
    Mapei was zeker niet onbesproken als het om doping gaat. Ik kan alleen maar hopen dat het in de toekomst met Jumbo niet dezelfde weg opgaat.