Filippo Ganna komt met een nieuwe tijdritfiets en een optimaal pak van Bioracer aan de start van de Tour.
Volledig scherm
Filippo Ganna komt met een nieuwe tijdritfiets en een optimaal pak van Bioracer aan de start van de Tour. © Ineos-Grenadiers/Photo News

Hoe wordt zo’n aerodynamisch pak ontwikkeld? Bioracer vertelt over de samenwerking met Ganna: “Filippo zelf is de bepalende factor”

Tour de FranceDe tegenstand is gewaarschuwd. Filippo Ganna (25) zal de openingstijdrit in de Tour afwerken met splinternieuwe Pinarello Bolide F en het “allersnelste tijdritpak ooit”. Wij legden ons oor te luister bij producent Bioracer om te horen wat er allemaal achter het pak van Ganna zit en hoe het wordt gemaakt. 

10 reacties

  • bob jansens

    3 maanden geleden
    en als je dan de chance hebt om in de gele/groene/witte/bolletjes trui te rijden, dan ben je verplicht om in een minder geavanceerd pak rond te rijden dat door de Tourorganisatie ter beschikking gesteld wordt...
  • willem van gool

    3 maanden geleden
    Er mag geen draadje in het pak gestikt worden vanwege aerodynamica. Maar wel met een baard in de wind.
  • bernard vermeulen

    3 maanden geleden
    Het probleem is dat je je eigen pak enkel kan dragen in die eerste tijdrit, heb je een gele trui of nationale dan moet je in een aangepast pak, en dat is oneerlijk, iedereen zijn eigen fiets en eigen trui altijd ook op het eind van de tour, dat is pas eerlijk.
  • bernard vermeulen

    3 maanden geleden
    Dat is nu het probleem, heb je geel of heb je een nationale trui d
  • Marc Emiel

    3 maanden geleden
    Dat is hier natuurlijk gewoon reclame voor Bioracer. Alle toppers hebben een pak op maat en en claimen het beste te hebben. Voor de fietsen net hetzelfde. Als je een trui hebt en met kleding van de organisatie moet rijden, dan heb je een nadeel. Zo’n pak kost 3000 a 4000€ maar dat is gesponsord. Een gele trui is ook een veelvoud waard aan publiciteit. Kijk er naar uit. Hopelijk niet teveel covid gevallen de volgende 3 weken.