Volledig scherm
PREMIUM
© AP

Zelfs met een halve wereld in lockdown, zetten we onze zeilen en gaan de ruimte in

• Nicole Vogelaere

6 dagen geleden
    Mars is gewoon het excuus om deze planeet verder om zeep te helpen. Beter investeren om deze mooie planeet die alles te bieden heeft te redden! Zoeken naar leven op een andere planeet, vind het al triestig voor de wezens die ze zouden vinden, van zodra ze ontdekt zijn is hun uitroeiing al begonnen.. dan op naar de volgende planeet ..
  • Peter Van Meenen

7 dagen geleden
    Fantastisch resultaat voor de mensheid. Zien jullie dan niet hoeveel mensen er hun boterham verdienen met zo'n projecten en hoe de technologie die daaruit voorkomt ernstige problemen op onze aarde helpt oplossen?
  • Mario Roman

7 dagen geleden
    Zouden ze niet beter al die miljarden die ze uitgeven aan de NASA en consoorten, gebruiken voor de bevolking te helpen die miserie hebben om toe te komen door het Covid-19 virus. Bah nee, in het helpen van de bevolking is geen prestige mee gemoeid
  • Linda Wellekens

7 dagen geleden
    Wat een ongelooflijke verspilling van geld ... terwijl er hier op de aarde zoveel armoede is.
  • Bernd Vaes

1 week geleden
    Tja, OK, maar in deze dagen is het haast file daar. Ze komen er allemaal in deze dagen toe. De landing van Perseverance is enorm goed uitgedokterd, maar men mag de anderen in de file niet uit het oog verliezen...
  1. Covid-19-patiënten met milde of geen symptomen danken dat mogelijk aan neanderthalers

Co­vid-19-patiënten met milde of geen symptomen danken dat mogelijk aan neandertha­lers

Een genetische variant die het risico van Covid-19-patiënten om op intensieve zorg terecht te komen met 22 procent verlaagt, blijkt afkomstig van de neanderthalers, volgens een nieuwe studie. Eerder hadden dezelfde onderzoekers aangetoond dat andere genvarianten geërfd van de neanderthalers net de kans op een ernstig ziekteverloop vergrootten. “Verbazingwekkend dat het immuunsysteem van de uitgestorven neanderthalers ons vandaag nog altijd in positieve én negatieve zin beïnvloedt”, concludeert professor Svante Pääbo.
  1. Dashcam filmt 'wielerterrorist' in Limburg