Volledig scherm
Zo zou de planetoïde die om de witte dwergster cirkelt en een spoor van gas achterlaat eruit zien. © University of Warwick

Planeetje in puinschijf rond ‘dode ster’ ontdekt

In de 'puinschijf' rond een witte dwergster is een klein object ontdekt dat mogelijk het overblijfsel is van een planeet. Het object ter grootte van een planetoïde draait op een afstand van slechts 500.000 kilometer om de compacte ster en heeft een omlooptijd van iets meer dan twee uur. Dit heeft astronomie.nl vandaag op gezag van het wetenschappelijke vakblad Science gemeld.

1. Els en Sofie zijn helemaal overtuigd van cohousing: "In een cohousingproject woon je minder anoniem dan in een appartement in de stad.”
    Livios

Els en Sofie zijn helemaal overtuigd van cohousing: "In een cohousing­pro­ject woon je minder anoniem dan in een apparte­ment in de stad.”

Beperkte bubbels, social distancing, alleen thuis werken,... Heel wat mensen voelen zich eenzaam door de coronamaatregelen. Maar daar hebben Els en Sofie geen last van. Zij kozen ervoor om te wonen in een cohousingproject. Dit is een manier van gemeenschappelijk wonen, waarbij je toch je privacy behoudt. “Ik wist meteen dat deze nieuwe woonvorm iets voor mij was”, vertelt Els aan bouwsite Livios.
  1. "We hebben totaal geen uitzicht of einddatum": verpleegster op Covid-afdeling getuigt