Volledig scherm
© Thinkstock

Laboratten ontwikkelen tumoren door gsm-straling

Mannelijke ratten die werden blootgesteld aan een hoge dosis gsm-straling, ontwikkelden tumoren in de hartstreek. Bij vrouwelijke ratten of muizen werden er geen negatieve gevolgen vastgesteld. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie.

• Jan hertogs

3 jaar geleden
    Praat eens met de dokters in ziekenhuizen hoe ze hersentumoren hebben zien toenemen sinds de komst van de GSM!
  • valere vermeulen

3 jaar geleden
    ik kreeg er een eksteroog van
  • Fredien Vandervekens

3 jaar geleden
    De straat voldoet meer dan voldoende als "labo". Wezens met Gsm genoeg aanwezig. Kan men die arme diertjes met rust laten.
  • Marc Statham

3 jaar geleden
    Enkel de pipo's die een ganse dan met hun gsm in hun handen lopen en er zelfs achter hun stuur van hun auto mee bezig zitten zullen dit weer afdoen als leugens.
  • Lisette Theunis

3 jaar geleden
    Zeer goed opgemerkt Gino.
  1. Wetenschappers waarschuwen in eerste analyse: “Transmissiesnelheid van nieuwe coronavariant is 50 tot 74 procent hoger"

Wetenschap­pers waarschu­wen in eerste analyse: “Transmis­sie­snel­heid van nieuwe coronavari­ant is 50 tot 74 procent hoger"

Een week nadat de coronavariant VOC 202012/01 in het Verenigd Koninkrijk werd geïdentificeerd, hebben wetenschappers een eerste analyse gedeeld (als preprint). En die voorspelt niet veel goeds. De besmettingsgraad zou zo’n 50 tot zelfs 74 procent hoger liggen waardoor “de druk in het Verenigd Koninkrijk tijdens de eerste zes maanden van 2021 zelfs groter kan worden dan die in 2020”, zo schrijft de Britse epidemioloog en hoofdauteur van de studie Nick Davies op Twitter.
  2. Magnetische polen kunnen switchen en tot chaos leiden: "Zelfs doorspoelen wc wordt dan onmogelijk"

Magneti­sche polen kunnen switchen en tot chaos leiden: "Zelfs doorspoe­len wc wordt dan onmogelijk"

Dat de magnetische polen op aarde van positie zouden wisselen, lijkt op zich straf. Toch gebeurde dat al vaker en zál het ook blijven gebeuren. Er zijn aanwijzingen dat we nu weer in zo'n lange overgangsperiode zitten. Op zich geen ramp - sorry, aanhangers van doemscenario's - maar toch kan zo'n switch mogelijk chaotische gevolgen hebben, als licht, gsm's en computers zouden uitvallen.
  1. "Gerechtigheid voor iedereen": Jennifer Lopez treedt op tijdens inauguratie Biden