Steven Goderis, professor aan de VUB.
Volledig scherm
PREMIUM
Steven Goderis, professor aan de VUB. © Photo News

Belgisch onderzoek bewijst hoe dinosaurussen uitstierven: “Een mirakel. We hebben enorm veel geluk gehad”

Het staat na Belgisch onderzoek helemaal vast: er zijn geen dinosaurussen meer door een meteoriet die 66 miljoen jaar geleden insloeg in de Golf van Mexico. Dat is bevestigd door een groep wetenschappers onder leiding van Steven Goderis, professor aan de VUB. De bevindingen van de meteorietenprof zijn gepubliceerd in het belangrijke wetenschappelijke tijdschrift ‘Science Advances’. “Het feit dat we de iridium, een stof waaruit de meteorieten bestaan, gevonden hebben, is een mirakel. We hebben enorm veel geluk gehad.”

• Vroomkes Jan

2 maanden geleden
    Tot het tegendeel bewezen wordt, kost dan ook geld en wat maakt het de mensheid eigenlijk uit.
  • Vroomkes Jan

2 maanden geleden
    Binnen kort wordt het tegen deel weer eens bewezen en wedde dat het ook geld kost .
  • kristof buysse

2 maanden geleden
    Amai opnieuw verzuurde reacties hoor . Deze mensen doen wel degelijk nuttig onderzoek . Kijk eerst eens zelf in de spiegel in plaats van anderen te bekritiseren , u zal merken dat u zelf niet onfeilbaar bent , en dat alles daar begint .
  • Camiel Lange

2 maanden geleden
    30 personen over 5 jaar, alleen de lonen geven al een enorme kostprijs. Kan iemand me eens uitleggen wat de return is voor diegenen die dit betalen ? Wij, de werkenden die hiervoor een deel van ons loon moeten afstaan, de belastingbetalers dus.
  • Marcel Van Overloop

2 maanden geleden
    Geluk of pech gehad ? Een doordenker...
  1. Onwaarschijnlijke beelden tonen hoe aapje computerspel speelt met zijn hersenen, dankzij een chip van Elon Musk
    Play

Onwaar­schijn­lij­ke beelden tonen hoe aapje computer­spel speelt met zijn hersenen, dankzij een chip van Elon Musk

Een aap die een computerspel speelt zonder handen of poten maar alleen via zijn hersenen. Die onwaarschijnlijke beelden hebben wetenschappers nu ook gedeeld met de wereld. Miljardair Elon Musk gaf de opdracht aan een van zijn bedrijven, Neuralink, om een chip in te planten in de hersenen van een aapje en zo zijn gedrag te sturen. Het nieuws van het geslaagde experiment maakte hij begin februari al bekend, nu deelt Neuralink ook de beelden.
  1. Bo Van Spilbeeck doet temperatuur stijgen in De Omgekeerde Wereld: "Kom straks maar eens naar mijn loge"
    De Omgekeerde Wereld

Bo Van Spilbeeck doet tempera­tuur stijgen in De Omgekeerde Wereld: "Kom straks maar eens naar mijn loge"

2. Miss Israël draagt jurk gemaakt uit... mondmaskers!
    Play

Miss Israël draagt jurk gemaakt uit... mondmas­kers!