Steven Goderis, professor aan de VUB.
Volledig scherm
PREMIUM
Steven Goderis, professor aan de VUB. © Photo News

Belgisch onderzoek bewijst hoe dinosaurussen uitstierven: “Een mirakel. We hebben enorm veel geluk gehad”

Het staat na Belgisch onderzoek helemaal vast: er zijn geen dinosaurussen meer door een meteoriet die 66 miljoen jaar geleden insloeg in de Golf van Mexico. Dat is bevestigd door een groep wetenschappers onder leiding van Steven Goderis, professor aan de VUB. De bevindingen van de meteorietenprof zijn gepubliceerd in het belangrijke wetenschappelijke tijdschrift ‘Science Advances’. “Het feit dat we de iridium, een stof waaruit de meteorieten bestaan, gevonden hebben, is een mirakel. We hebben enorm veel geluk gehad.”

• Jan geussens

1 jaar geleden
    Tot het tegendeel bewezen wordt, kost dan ook geld en wat maakt het de mensheid eigenlijk uit.
  • Jan geussens

1 jaar geleden
    Binnen kort wordt het tegen deel weer eens bewezen en wedde dat het ook geld kost .
  • Kristof Buysse

1 jaar geleden
    Amai opnieuw verzuurde reacties hoor . Deze mensen doen wel degelijk nuttig onderzoek . Kijk eerst eens zelf in de spiegel in plaats van anderen te bekritiseren , u zal merken dat u zelf niet onfeilbaar bent , en dat alles daar begint .
  • Camiel Lange

1 jaar geleden
    30 personen over 5 jaar, alleen de lonen geven al een enorme kostprijs. Kan iemand me eens uitleggen wat de return is voor diegenen die dit betalen ? Wij, de werkenden die hiervoor een deel van ons loon moeten afstaan, de belastingbetalers dus.
  • M Veo