Volledig scherm
© NASA/Francis Reddy

Amateurwetenschappers ontdekken zeldzame superaarde in bewoonbare zone

Ook in 2019 gaat de mensheid weer duchtig op zoek naar buitenaards leven. Ook buiten ons eigen zonnestelsel kan dat theoretisch voorkomen op exoplaneten in de “bewoonbare zone” aka “Goudlokjegebied”. Amateurastronomen hebben er nu zo eentje ontdekt. Het gaat om een tot nu toe gemiste en erg zeldzame superaarde, gespot in de waarnemingsgegevens van de intussen niet meer operationele Kepler-satelliet van NASA.

• Leo Duym

2 jaar geleden
    @ Gino Denil, als je gelooft in het via chemische evolutie ontstaan van leven uit dode materie (abiogenese) kun je niet zeggen: ‘Maar misschien zullen we wel nooit te weten komen of we alleen zijn als levende wezens op deze aarde of niet.’ Ongelovigen MOETEN er statisch gezien vanuit gaan dat er leven buiten de aarde is. Wat hier bij toeval kon moet ook gebeurd zijn op één van de miljarden planeten; als dat niet het geval is zitten atheïsten met een groot probleem.
  • Don Tessers

2 jaar geleden
    Buitenaards leven hebben een totale andere levensfunctie. De FBI sloot een maand geleden een grote observatietelescoop, die zag een ruimteschip vlak bij de zon. De video mag niet gezien worden maar staat op het net.
  • Hans Schoen

2 jaar geleden
    Een reden te meer om onze planeet terug op te knappen.
  • Gino Denil

2 jaar geleden
    Volgens de laatste modellen en berekeningen schatten de onderzoekers het aantal sterrenstelsels op minstens 2 biljoen. Een biljoen is een miljoen keren een miljoen. Een miljard is 1000 keer een miljoen.En elk sterrenstelsel kan meerdere miljarden sterren bevatten die dan weer meerdere planeten kunnen hebben. De kosmos wordt dus steeds groter. Maar misschien zullen we wel nooit te weten komen of we alleen zijn als levende wezens op deze aarde of niet.
  • verte dantez

2 jaar geleden
    Moet je daar ook een parkeerkaart leggen??
  1. "Vind je dat nu echt zo opwindend?": pikante vragen in 'Blijven Slapen'