Government of Yukon
Volledig scherm
© Government of Yukon

56.000 jaar oude gemummificeerde wolf ontdekt in Canada

In Canada deed een goudzoeker een wel erg bijzondere ontdekking. De Canadees trof in een muur van bevroren modder een gemummificeerde wolf aan. De onderzoekers konden meer te weten komen over het leven van het dier. De bevindingen werden gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift ‘Current Biology’.

• Marianne Van den Lemmer

11 maanden geleden
    Ik hoop dat ze - net zoals met de mammoets - met DNA een 'oude' wolf terug tot leven kunnen brengen.
  1. Waarom verliezen sommigen hun reukvermogen door Covid-19? Onderzoekers vinden deel van de oorzaak

Waarom verliezen sommigen hun reukvermo­gen door Covid-19? Onderzoe­kers vinden deel van de oorzaak

Reukverlies is een veelvoorkomend symptoom van Covid-19 en vaak zelfs het enige. Meer dan 40 procent van de Covidpatiënten verliest tenminste tijdelijk het reukvermogen. Vooralsnog was onduidelijk hoe dat precies komt, maar een internationaal onderzoeksteam waar ook UZ Leuven en AZ Sint-Jan Brugge-Oostende deel van uitmaakte, ontdekte alvast een deel van de oorzaak. Hun bevindingen werden gepubliceerd in het vaktijdschrift Cell.