Wetenschappers ontdekken nieuw zeedier en vernoemen het naar niemand minder dan Barack Obama

Het diertje bewoog hoogstwaarschijnlijk nooit
Twitter Het diertje bewoog hoogstwaarschijnlijk nooit
In Australië ontdekten onderzoekers een nieuw zeedier dat 500 miljoen jaar geleden in de oceaan leefde. Het dier werd vernoemd naar Barack Obama en draagt de naam 'Obamus coronatus'. Obama zijn passie voor wetenschap diende als inspiratie voor de naamgeving.

Langs een bergketen in Australië vonden onderzoekers van de University of California (UCR) een nieuw zeedier. Ze noemden het schijfvormige dier "Obamus coronatus", naar de voormalige Amerikaanse president Barack Obama. Het fossiel werd niet voor niets naar Obama vernoemd. Hij heeft volgens het UCR een grote passie voor wetenschap.

Bekende figuren

Het diertje is bijzonder klein -ongeveer 0,5 tot 2 centimeter breed– en heeft spiraalvormige groeven op zijn rug. Het wezen leefde op de bodem van ondiepe oceanen, samen met een stapel andere organismen, die waarschijnlijk nooit van plaats veranderden. “De Obamus coronatus leek niet meer te bewegen, maar was ingebed in de oceaanmat", aldus de onderzoekers.

De afdruk van het dier werd gespot in de zandsteen van een bijzonder goed bewaard fossielbed in de Flinders Ranges in Zuid-Australië. Het fossiel lag naast de 'Attenborites janeae', een andere nieuwe diersoort die vernoemd werd naar de bekende Sir David Attenborough, een Engelse naturalist en journalist. Onderzoekers schatten dat beide dieren ongeveer 580 tot 540 miljoen jaar geleden leefden.

Ook David Attenborough heeft een fossiel dat zijn naam draagt
Photo News Ook David Attenborough heeft een fossiel dat zijn naam draagt

UCR hoogleraar paleontologie Mary Droser, die verschillende studies leidde over beide wezens, zei dat onderzoekers het geluk hadden om zo'n ongelooflijke vondst mee te maken."Ik werk al 30 jaar in deze regio en ik heb nog nooit zo'n prachtig bewaard bed gezien met zoveel hoogwaardige en zeldzame exemplaren, waaronder Obamus en Attenborites," zei ze

• Eida Lam

Ja Mich, en de aarde is slechts 3000 jaar oud en dinosaurussen hebben nooit bestaan, dat is allemaal namaak door niet-gelovigen en hun duivelse plannen om ons geloof te doen daveren. :)

• mich lee

Maar nee Petre, die fossielen liggen daar alleen om ons in God te doen twijfelen. Dat is toch normaal. Je wil vereert worden als een god en dan verspreid je allemaal zaken die mensen moeten doen twijfelen. ;-)

• Peter Bonacasa

Logos instituut... creationisme is niet meer van deze zijd, Leo, de aarde is echt niet plat. Dat de evolutie bestaat en niet voor iedereen even snel is verlopen bewijzen de andere kortzichtige, xenofobe reacties.

• Johan Apatride

Wat een belediging voor een wonder van de natuur (fossiel)....

• emiel wouters

Zo te zien zie ik echt niets dan kleine cirkeltjes. Spijtig voor Obama, na 8 jaar in cirkeltje te hebben gedraaid en telkens de kop ingeslagen om een stupide wet. kan ik wel aannemen dat ze deze KEI naar u genoemd hebben. (u) moet wel met een hoofdletter maar als je dan al vergeleken wordt met zo iets lullig hoeft die hoofdletter ook niet he.