Herdershond Bo eet vergif tijdens wandeling en sterft op weg naar dierenkliniek

Facebook/Needy Dogs
In het Antwerpse Zandhoven is gisteren een herdershond overleden nadat hij tijdens een wandeling vergif had gegeten. Het dier stierf in de wagen op weg naar de dierenkliniek, meldt dierenwelzijnsorganisatie Needy Dogs op haar Facebookpagina.

Baasje An was met haar viervoeter Bo op stap in de Heistraat toen ze plots zag dat haar hond iets probeerde op te schrokken dat in de berm lag. Ze kon een deel afpakken, maar de rest had de herdershond al naar binnengespeeld.

Een uur later begon de hond vergiftigingssymptomen te vertonen, waarop zijn baasje meteen de dierenarts verwittigde. Die was snel ter plaatse en stuurde het duo naar de dierenkliniek. Maar Bo was er slecht aan toe: in de wagen op weg naar de kliniek blies hij zijn laatste adem uit.

Het is nog onduidelijk door welk gif de herdershond gestorven is. Volgens de dierenarts ging het mogelijk om slakkenvergif. 




8 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Annie Darden

    Rust zacht lieve vriend

  • Nico Anne

    RIP, lieve hond.

  • Sobek Wessels

    Dat er eigenlijk Nog welk vergif dan ook verkocht mag worden is mij een raadsel ? Er wordt veel te veel Misbruik gemaakt van de verschillenden giffen om dieren opzettelijk te vergiftigen ! de verkoop van zulke producten zou heel streng moeten zijn en enkel gebruik mogen worden door speciale firma's !? De dood door zulke producten is zeer pijnlijk ! er lopen te veel walgelijke monsters rond !!

  • irene van impe

    hoe triest : arm dier. Hoop dat hij niet te vzeel geleden heeft.

  • Jennifer Peeters

    Heel veel sterkte aan de eigenaars.