National Museum Wales
Volledig scherm
© National Museum Wales

Vierjarig meisje ontdekt voetafdruk van dinosaurus tijdens strandwandeling in Wales

Een vierjarig meisje heeft tijdens een wandeling op het strand in Wales een voetafdruk van een dinosaurus ontdekt. De 220 miljoen jaar oude vondst zou kunnen helpen om te begrijpen hoe dinosaurussen bewogen, zei het National Museum in Cardiff. Welke dinosaurus de ongeveer tien centimeter lange afdruk achterliet, is niet meer te achterhalen. Wetenschappers gaan er echter vanuit dat het een ongeveer 75 centimeter groot en 2,5 meter lang dier was dat op twee benen liep en op kleine dieren en insecten jaagde.

1. Bonobo Zamba veilig en wel weer in zijn verblijf
    Play
    MECHELEN

Ontsnapte bonobo gevat: Zamba veilig en wel weer in zijn verblijf na verdoving door banaan

Dierenpark Planckendael in Mechelen was ontruimd nadat er een bonobo was ontsnapt. Het ging om een volwassen mannetje ‘Zamba’ genaamd. De mensaap kreeg genoeg van het bonobo-eiland en klom in een boom, bevestigde Ilse Segers, woordvoerder van Zoo Planckendael. Alle bezoekers zijn onmiddellijk in veiligheid gebracht. Nadat de verzorgers de aap verdoofd hadden met een stuk banaan, is het dier weer veilig en wel in zijn verblijf beland.
  2. Je tuinhuis, bloemenperk of zwembad veilig stellen? Zo zinvol is een aparte verzekering voor je tuin
    Spaargids.be

Je tuinhuis, bloemen­perk of zwembad veilig stellen? Zo zinvol is een aparte verzeke­ring voor je tuin

Heel wat mensen herontdekten tijdens de lockdown hun tuin. Misschien is dit dan ook het goede moment om even stil te staan bij de verzekering ervan. Wat als je tuinmeubilair beschadigd raakt door intense hagel of brand? Of je bloemenperk of gazon bezoek krijgt van loslopend wild of vandalen? Stel dat je opstaand zwembad lek slaat... Spaargids.be gaat voor je na of je verzekering tussenbeide komt.