Jan De Meuleneir / Photo News
Volledig scherm
PREMIUM
© Jan De Meuleneir / Photo News

Uitbater maakt restaurants Covid-veilig met eenvoudig systeem: “Zo wordt binnen even veilig als buiten”

Een groep restaurants werkt een systeem uit waardoor binnen eten onder even veilige omstandigheden zou kunnen verlopen als buiten op het terras. “Al maanden zoeken we naar een oplossing en nu denken we ze gevonden te hebben.” De uitbaters willen zo snel mogelijk een test organiseren. Professor bouwfysica Bert Blocken reageert enthousiast. “Dit soort projecten verdient navolging.”

• Alice Awouters

11 maanden geleden
    Allemaal goed hoor de mensen die zich voor dergelijke dingen inzetten verdienen echt een pluim , maar de rest van alle schooiers ... en die knappe overheid , die vadsige burgemeester die op een luchmatras dobberd in de krant terwijl in wallonie sommige mensen het water aan de keel staat schandelijk land , niet moeilijk dat niet veel respect krijgen
  • Peter De Nutte-Vlassenroot

• Stef raes

11 maanden geleden
    De luchtreinigers laten wel de co2 niet zaken. Hoe kan je dan aantonen dat de lucht zuiver is bij een controle ?
  • david willems

1 jaar geleden
    Covid veilig gaat niet nooit
  • Bart Timperman

1 jaar geleden
    Covid veilig kan je het nooit 100% maken maar het is goed dat mensen deze initiatieven nemen, alleen moet m'n het dan wel overal toepassen voor m'n dit kan gebruiken om te versoepelen. Het enige wat zekerheid kan geven zijn de vaccinaties maar waar blijven die???
  1. Reuzenbacterie ontdekt die zichtbaar is met het blote oog: “Alsof je een andere persoon ontmoet die zo groot is als Mount Everest”

Reuzenbac­te­rie ontdekt die zichtbaar is met het blote oog: “Alsof je een andere persoon ontmoet die zo groot is als Mount Everest”

Wetenschappers hebben nieuwe bacteriële cellen ontdekt. Wat hun vondst zo opmerkelijk maakt, is dat de bacteriën zo groot zijn dat ze makkelijk zichtbaar zijn met het blote oog. Met maar liefst één volledige centimeter gaat het om de grootste bacteriën die ooit zijn waargenomen. Dat schrijven de onderzoekers in het gerenommeerde vaktijdschrift Science.