Illustratie.
Volledig scherm
Illustratie. © photo_news

Luchtvervuiling in steden even slecht als roken van 20 sigaretten per dag

Volgens een onderzoek aan de universiteit van Washington zou de blootstelling aan slechte luchtkwaliteit dezelfde negatieve impact hebben op de longen als jarenlang intensief roken. Aangezien chronische longziekten wereldwijd de derde grootste doodsoorzaak zijn, willen de auteurs dat er maatregelen worden genomen.

• Yves Steenssens

3 jaar geleden
    Zeker in Antwerpen en Gent ,die lage emissiezones bevatten alleen ultra fijn stof het gevaarlijkste voor mens en dier - en daar hebben ze geen meters voor .
  • Dirk Saenen

3 jaar geleden
    dankzij de propere diesel !
  1. Dinosauriërs waren al op sterven na dood voordat de asteroïde insloeg, blijkt uit een nieuwe studie

Dinosau­riërs waren al op sterven na dood voordat de asteroïde insloeg, blijkt uit een nieuwe studie

Het uitsterven van de dinosauriërs heeft paleontologen lang geboeid. Jarenlang werd de inslag van een vurige meteoriet zo’n 66 miljoen jaar geleden als schuldige gezien, maar uit een nieuwe studie van Chinese wetenschappers op basis van een analyse van meer dan 1000 gefossiliseerde eierenschalen, blijkt nu dat dino’s al miljoenen jaren voor de meteoriet insloeg op sterven na dood waren.