Van prachtige herbruikbare watjes tot ‘succesplanners’: 8 nieuwe Belgische merken voor en door vrouwen
Op 8 maart is het Internationale Vrouwendag. Naar aanleiding daarvan verzamelt JBC onder de ‘Local Market’ de leukste geschenken voor en door vrouwen. Stuk voor stuk unieke producten van Belgische makelij, ideaal om de speciale vrouwen in jouw leven mee in de bloemetjes te zetten. Van je hardwerkende mama tot je ambitieuze dochter en de vriendin die altijd voor je klaarstaat: er is voor elk wat wils.
Delen per e-mail
Alle producten zijn ontworpen in België en worden geproduceerd met aandacht voor mens, dier en planeet in België of het buitenland.
Succesplanner
Stephanie en Niki van SuccesPlanner uit Bilzen ontwikkelen producten die rust in je hoofd én gezin brengen. De jaarplanner, ontworpen samen met JBC, helpt je je tijd bewuster in te delen en doelen waar te maken op een duurzame manier. Met de familieplanner giet je de weekplanning van alle gezinsleden in een mooi overzicht.
i.am.klean
i.am.klean is het veganistische make-uplabel van de Hasseltse Caroline Rigo (het brein achter het merk Cent Pur Cent). Speciaal voor Local Market ontwierp het kersverse merk samen met JBC exclusieve boxen met producten voor een gezonde frisse look.
Petit Pourri
Sanne van Petit Pourri uit Riemst maakt handgemaakte strijkpatches die simpel zijn qua design, maar krachtig van boodschap. De kers op de taart van jouw outfit en die van je mini-me? Een vrolijke strijkpatch van Petit Pourri.
Inimini Homemade
De messing oorbellen van de Zonhovense Annika van juwelenlabel Inimini Homemade geven elke outfit een upgrade. Een subtiel paar om te delen met je mini-me of een statementexemplaar voor extra pit, jij kiest.
Alice B
Alice B bewijst dat herbruikbare watjes echte pareltjes kunnen zijn. De illustratrice uit het Waalse Ochamps en Ardenne ontwikkelde voor JBC een set van 3 watjes met vrolijke lippenprint als een geruststellende klapzoen voor de planeet.
Frut Atelier
Antwerpse illustratrice Cato Oyen runt een ontwerpstudio en maakt met Frut Atelier interieurobjecten in het populaire terrazzo. Hippe schaaltjes om al je favoriete schatten op te presenteren.
Bubbles at Home
Maak van je badkamer een kuuroord met de heerlijke veganistische producten van Bubbles at Home van de Brugse Catherine.
‘Morning Miracles’ en ‘Het is een fase’
Een ochtendritueel is een van de mooiste cadeaus die je jezelf én je omgeving kan geven. Het boek ‘Morning miracles’ van auteur Nathalie Janssens de Bisthoven (uit Nieuwpoort) leert je in een maand tijd hoe je elke dag kan kickstarten. Het boek ‘Het is een fase’ van Rien Mertens (uit Mechelen) geeft dan weer een antwoord op de kleine en grote vragen die elke vrouw zich stelt tijdens het eerste jaar na de geboorte van haar baby. Beide boeken worden uitgegeven door Lannoo.
De acht lokale merken zijn vanaf 5 maart beschikbaar in de Local Market in alle Belgische JBC-winkels en op de website van JBC.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Magische girlpower, hoopgevende natuurbeelden of achter de schermen bij Snelle: dit is onze streaming top vijf voor dit weekend
Wekelijks schuimt onze redactie de verschillende streamingplatformen af, op zoek naar de beste films, series en docu’s voor het weekend. Deze week op het menu: een hoopgevende natuurdocumentaire over het lockdowneffect op Apple TV+, een magisch Brits kostuumdrama op Streamz en een doodeerlijk portret van Lars Bos, beter gekend als popartiest Snelle, op Netflix. -
Moestuinieren of de nieuwe Lana Del Rey: 7 tips voor een oppeppend weekend
Er komen zonnigere tijden aan, maar dat is nog even afwachten. Er komen betere coronacijfers aan, maar ook dat is nog even afwachten. Nood aan een mentale oppepper dit weekend, om al dat afwachten te verzachten? Met deze zeven tips maak je het beste van nú. -
Dit zijn de (invloed)rijkste mannen uit de beautywereld
De beauty-industrie is ontzettend lucratief en wordt geschat op biljoenen euro’s. Opvallend is dat het wereldje lang niet alleen door vrouwen gedomineerd wordt. Integendeel. Deze mannelijke beautygoeroe’s hebben volgersaantallen die je doen duizelen en bankrekeningen om (heel erg) jaloers op te zijn. -
-
HLN Drive
Deze classic cars maakten een elektrische comeback
De opkomst van lage emissiezones maakt autoconstructeurs creatief. Heel wat klassiekers maken immers hun comeback als elektrische wagen, een leuke marketingstunt, maar tegelijk ook interessant voor groene autoliefhebbers. Zij kunnen van een oldtimer genieten zonder zich zorgen te maken over hun uitstoot. HLN Drive bekeek de leukste elektrische oldtimers of classic cars die een comeback maakten als EV. -
5 redenen om je een elektrische fiets aan te schaffen, ongeacht je leeftijd
-
We zien Paris Hilton zoals nooit tevoren in nieuwste campagne van Lanvin: “Ik ben klaar om mezelf te zijn”
Paris Hilton, de originele influencer, laat zich van een geheel nieuwe kant zien. We kennen het inmiddels 40-jarige model van haar glamoureuze, vaak roze en met glitters en edelstenen bezette outfits. In de nieuwste campagne van Lanvin voor de lente schittert ze niet door een overdosis diamanten, maar door klasse. “Het is de eerste keer dat ik mij helemaal ontdaan heb van al die extra’s, en gewoon natuurlijk ben”, vertelt Paris over de shoot. -
Jobs
Schrijfkriebels? Word contentcreator, copywriter of redacteur!
Schrijfkriebels over je hele lijf? Dan is een job als flexibele copywriter, creatieve contentcreator of vlotte redacteur iets voor jou. Wat zijn de verschillende mogelijkheden en hoe kun je je bijscholen om als schrijver de kost te verdienen? Jobat.be zocht het voor je uit.