Willow
Willow © Disney+

RECENSIE. ‘Willow’: “Heil Warwick Davis, maar deze Disney-sequel mist magie”

TVNa ‘Star Wars’ pokert Disney+ nu met uw laatste flard aan jeugdsentiment. De streamingzender brengt met ‘Willow’ namelijk dat ander -vaak vergeten- geesteskind van Georges Lucas weer tot leven. In deze vervolgreeks van de dark fantasy-klassieker uit 1988 vertrekt u op een achtdelige tocht waarbij een nieuwe bende buitenbeentjes een nieuw oprukkend kwaad moet verijdelen. Of deze reeks dit ondergewaardeerd avonturenverhaal ook eindelijk de erkenning kan geven dat het verdient? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit.

• Bjorn Vanderaerden

1 maand geleden
    Ik vind het wel goed. Dat willow eindelijk echt kan toveren en gevaarlijk kan zijn tegenover de slechten.
  • Gino Peremans

Als disney er nieuw leven moet in blazen zal het niet veel leven zijn , Lucas film was stukken beter.
  • Kelly Verlinden

Krijgt zeer goede reviews internationaal en heeft zeer hoge scores. Velen prijzen ook dat het beter is dan de film. Magie genoeg met de schitterende cast. Ook 'certified fresh' score. Alleszins al veel beter dan Lord of the Rings.
  1. Tweede aflevering van 'The Last of Us' breekt record: “De grootste kijkersgroei ooit in de geschiedenis van HBO”

Tweede aflevering van 'The Last of Us' breekt record: “De grootste kijkers­groei ooit in de geschiede­nis van HBO”

“Dit is bij uitstek de beste adaptatie van een videogame ooit gemaakt.” De hele wereld is in de ban van de gloednieuwe HBO-reeks ‘The Last of Us’, met ‘Game of Thrones’-sterren Pedro Pascal en Bella Ramsey in de hoofdrol. De eerste twee episodes zijn nog maar net gelost en breken al massaal records. Zo kende de pilootaflevering de op één na beste première in meer dan tien jaar tijd van HBO. En de tweede aflevering doet het nog beter: de kijkcijfers stegen met maar liefst 22%. Volgens het netwerk is dat “de grootste kijkersgroei ooit.”
  1. Streamz-CEO Bart De Groote laat voor het eerst in zijn kaarten kijken: "Op dit moment steken we er meer kapitaal in dan er inkomsten zijn”

Streamz-CEO Bart De Groote laat voor het eerst in zijn kaarten kijken: "Op dit moment steken we er meer kapitaal in dan er inkomsten zijn”

Streamz gaat dit jaar minstens 28 titels van eigen bodem lanceren. Met die forse investering wil het streamingplatform uitgroeien tot de tweede speler in België. Wat houdt dat in voor de abonnementsprijs? Verdwijnen er daardoor internationale titels, van HBO bijvoorbeeld? En ga je een account nog kunnen delen? Streamz-CEO Bart De Groote laat voor het eerst in zijn kaarten kijken. “Het zou onverstandig zijn om onze concurrenten info te geven die ze tegen ons kunnen gebruiken.”