Steve Carrell in 'The Patient'
Steve Carrell in 'The Patient' © Disney+

RECENSIE. ‘The Patient’: “Een kuitenbijter, maar tenminste anders dan alle seriemoordenaarshows die u recent zag”

TVDe meest zielige man op uw kijkbuis wordt dezer dagen vertolkt door Steve Carell. De acteur die vooral bekend is voor z’n komische rollen in onder meer ‘The Office’ en ‘Evan Almighty’ speelt in ‘The Patient’ een Joodse therapeut die worstelt met het orthodoxe geloof van z’n zoon, rouwt om z’n zopas overleden vrouw en daarbovenop ook nog eens ontvoerd wordt door een patiënt die een seriemoordenaar blijkt te zijn, maar daarvan af wil. Of deze nerveuze thrillerreeks op Disney+ ook zo therapeutisch is dat het een doorbraak in het controversiële seriemoordenaar-genre kan forceren? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit.

1. Puur toeval of plagiaat? ‘Thuis’ en ‘Familie’ vertonen steeds meer gelijkenissen

Puur toeval of plagiaat? ‘Thuis’ en ‘Familie’ vertonen steeds meer gelijkenis­sen

Bestaat er zoiets als een soapbijbel? Dan hebben de schrijvers van ‘Thuis’ en ‘Familie’ dat boek in elk geval zeer grondig gelezen en zich door dezelfde tips & tricks laten inspireren. De twee series vertonen tegenwoordig opvallend veel gelijkenissen. Puur toeval, beweren de makers, al doen deze tien overeenkomsten daar toch anders over denken. “Is Amrani dan zo’n vaak voorkomende naam?”
  2. GEZIEN? ‘Verliefd, verloofd, getrouwd in 24u’: “Als er iemand een lading Kastaars verdient, is het Ruth Beeckmans wel”
    2

GEZIEN? ‘Verliefd, verloofd, getrouwd in 24u’: “Als er iemand een lading Kastaars verdient, is het Ruth Beeckmans wel”

Verliefd, verloofd, getrouwd... de meeste koppels doen er jaren over, maar de tortelduiven uit dit gloednieuwe VTM-programma fiksen de klus in een etmaal. In de eerste aflevering vroeg Jen z'n geliefde Meryl ten huwelijk en volgde er 24 uur later al een zeemzoet jawoord op het strand in Senegal. De ceremonie werd in goede banen geleid door Ruth Beeckmans (40), die zo terugkeert naar het kleine scherm nadat ze vorig jaar haar eigen grote liefde verloor. Een rentree die ons instant gelukkig maakte, maar was het programma zelf ook te pruimen? “De Oost-Vlaamse Meryl snikte zonder ophouden, al kwam dat misschien ook omdat haar drie (plus)kinderen blijkbaar niet uitgenodigd waren op de huwelijksceremonie.”
  1. Deze Vlaamse superspeurders denken nú al ‘The Masked Singer’ ontrafeld te hebben: “Dit jaar halen ze alles uit de kast, dus waarom niet Dua Lipa als Raaf?”

Deze Vlaamse superspeur­ders denken nú al ‘The Masked Singer’ ontrafeld te hebben: “Dit jaar halen ze alles uit de kast, dus waarom niet Dua Lipa als Raaf?”

Vanavond om 20.35 uur start het derde seizoen van ‘The Masked Singer’ op VTM. De veertien pakken die straks de show stelen zijn ondertussen bekend, maar wie eronder schuilt nog niet. Sandy (44), Toon (26) en Matthias (29) slaagden er vorig jaar in om ze (bijna) allemaal te ontmaskeren. Waar moet je volgens deze superfans op letten? Wat is het belangrijkste: de kostuums of hun stem? En wie schuilt er volgens hen dit jaar achter de maskers? “Vriendschappen zijn er nog niet gesneuveld, maar weddenschappen wel, hé.”

3. RECENSIE. ‘Shrinking’: “Op z’n tachtigste is Harrison Ford toegankelijker en grappiger dan ooit”

RECENSIE. ‘Shrinking’: “Op z’n tachtigste is Harrison Ford toeganke­lij­ker en grappiger dan ooit”

Bent u er ook zo enthousiast over om Harrison Ford dit jaar in de vijfde ‘Indiana Jones’ aan het werk te zien, maar vindt u het deels jammer dat de acteur in een digitaal jonger jasje zal worden gestopt? Dan kunt u in ‘Shrinking’ op Apple TV+ de Hollywoodster in al z’n krakende, mopperende nestor-authenticiteit aan het werk zien. Deze tiendelige reeks van het team achter ‘Ted Lasso’ handelt over een trio therapeuten dat door verlies, scheiding en ziekte minder rond de pot besluit te draaien en radicaal voor eerlijkheid kiest. Of deze spitsvondige sitcom ook zelf een eerlijke kans verdient? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit.