Squid Game.
Squid Game. © rv

RECENSIE. ‘Squid Game’: “Zenuwslopend, surreëel, koelbloedig, maar tegelijk ook hartverwarmend”

TVDe overvallers van ‘La casa de papel’ hebben nog maar half de aftocht geblazen of Netflix wil u al aan een nieuwe gemaskerde bende in rode overalls voorstellen. ‘Squid Game’, een Zuid-Koreaanse thrillerserie over onschuldige kinderspelletjes die een bloederige wending nemen, is de nieuwste sensatie in streamingland. Of u deze strijd op leven en dood, die al in negentig landen op nummer één prijkt en zelfs ‘Bridgerton’ van de troon kan stoten, dringend moet bekijken? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit.

• stefanie plaetevoet

Super en verslavend:))), kan niet wachten op seizoen twee
  • Fanny Konings

Heb daar eventjes vertoeft en dus heel herkenbaar, ondanks traag in opstart zijn de hoofdspelers goed gekozen en blijf je kijken, ondanks het eenvoudig spel een verscheidenheid in strategische zetten en indualiteitisme
  • Bernard Swenden

De serie is niet slecht maar ik heb al beter gezien. Vooral het einde van dit seizoen kon zoveel beter
  1. Telefacts brengt exclusief en emotioneel interview met Alec Baldwin over dodelijke schietpartij op filmset
    4

Telefacts brengt exclusief en emotioneel interview met Alec Baldwin over dodelijke schietpar­tij op filmset

Het exclusieve interview met Alec Baldwin (63) over het fatale schietincident op de set van ‘Rust’ is woensdag te zien in ‘Telefacts’. De acteur schoot enkele weken geleden per ongeluk beeldregisseur Halyna Hutchins (42) dood. Ook regisseur Joel Soeza (48) raakte ernstig gewond. Baldwin hield zich na het incident ver weg van de media, maar vertelt nu in een openhartig gesprek voor het eerst uitgebreid over het tragische ongeluk.