Scenes From A Marriage
Scenes From A Marriage © HLN

RECENSIE. ‘Scenes from a Marriage’: “Een slap aftreksel van een baanbrekend origineel”

TV‘Scenes from a Marriage’ stuurde 50 jaar geleden een schokgolf door de tv- en theaterwereld. Nooit eerder werd een heilig huisje als het huwelijk met zo veel rauwheid tentoongespreid. En nooit eerder werd een regisseur door zo veel radeloze koppels overstelpt met aanvragen voor huwelijksadvies. De remake, met Jessica Chastain en Oscar Isaac, wist meteen genoeg verwachtingen op te wekken om een wereldpremière op het filmfestival van Venetië af te dwingen. Of u deze vijfdelige HBO-miniserie, die vanaf nu wekelijks te zien is op Streamz, daarom ook moet uitzitten? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit.

1. Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard
    Streamz

Passie, liefde en (v)echtscheidingen: deze series over het huwelijk zijn het streamen waard

Sinds maandag 13 september kan je op Streamz terecht voor een stevige portie huwelijksdrama met wekelijks een nieuwe aflevering van ‘Scenes from a Marriage’, een moderne remake van Ingmar Bergmans tijdloze ‘Scener ur ett äktenskap’. Liefde, passie, seks, (v)echtscheidingen en verzoeningen laten niemand onberoerd, en dus vullen wij deze week onze Kijkgids aan met onze favoriete series en films over het huwelijk. Van hartzeer in ‘Marriage Story’ (Netflix) en wraaklustige vrouwen in ‘Why Women Kill’ (Streamz) tot een uitgeblust seksleven in ‘Wanderlust’ (Netflix) en een polyamoreus experiment in ‘You Me Her’ (Netflix).
  2. Groot tekort aan huishoudhulpen: zoveel kan je verdienen
    Jobat.be

Groot tekort aan huishoud­hul­pen: zoveel kan je verdienen

De heropleving van de economie laat zich duidelijk merken in de vele vacatures. Eind juni piekte dat aantal op maar liefst 172.437, één vijfde meer dan een maand geleden en het hoogste aantal in 10 jaar tijd. De grootste vraag is die naar schoonmakers, vooral aan huis, volgens het systeem van dienstencheques. Maar wat houdt zo’n job precies in? Hoeveel verdien je? En wat zijn de voor-en nadelen? Jobat.be vroeg het aan dienstenchequebedrijf Tempo-Team @home.