Nieuwe eigen producties en 'Dallas' op VIJF
Op maandag 3 september gaat VIJF van start met twee nieuwe eigen producties. Moederhuis De Vijver is best tevreden met de kijkcijfers van het voormalige VIJFtv en kiest voor een bescheiden make-over. Op het vlak van fictie hoopt VIJF te scoren met de nieuwe reeks van 'Dallas'.
Delen per e-mail
"Anderhalf jaar geleden lanceerde VIJFtv de 'me-time', het moment voor de drukbezette vrouw om zich even aan de dagelijkse sleur te onttrekken", zegt programmadirecteur Liesbet Vrieleman woensdag. "Dat vinden we achterhaald intussen. De vrouw van nu weet wat ze wil, staat sterk in haar schoenen."Daar wil het vernieuwde VIJF op inspelen met een programmatie die draait rond interieur, mode, reizen en beauty. Publiekstrekkers als 'Astrid in Wonderland' en de make-overshows van Jani Kazaltzis behouden hun stek en krijgen versterking van 'Checklist' en 'Grootse Plannen'. In de eerste productie neemt een bekende Vlaming zijn beste vriend of vriendin mee naar zijn favoriete stad, zodat ook de kijker kan meegenieten van inside tips en verborgen adresjes. Onder meer Wout Bru, Gert Winckelmans en Buscemi krijgen een cameraploeg achter zich aan.In 'Grootse Plannen' restylen drie families een week lang één ruimte in hun huis, met hulp van Ann Van Elsen, Véronique De Kock en Michèle Van Sebroeck. Op het einde van de week wordt de meest geslaagde inrichting bekroond.Voor fictie kijkt VIJF voornamelijk over de plas, met 'Grey's Anatomy', 'Private Practice' en de nieuwe reeks van 'Dallas'.De programma's worden met elkaar verbonden door een frisse, pastelkleurige, huisstijl, opgebouwd rond jonge modellen en hippe muziek.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Showbizz Na de scheiding van Nathalie: Geoffrey uit ‘Boer Zkt. Vrouw’ vindt nieuwe liefde
De 26-jarige Geoffrey uit ‘Boer Zkt. Vrouw’ kan het jaar op een gelukzalige manier starten. En dat heeft zijn reden: na de scheiding van zijn vrouw Nathalie, die in 2014 de liefde zocht via het VTM-programma, is hij opnieuw verliefd. Het is Stephanie uit Opwijk die zijn hart sneller doet slaan. -
TV Netflix passeert na coronajaar (onverwacht) grens van 200 miljoen abonnees
Netflix is de grens van 200 miljoen abonnees gepasseerd. De coronacrisis zorgt bij veel bedrijven voor grote problemen, maar het streamingsplatform plukt er juist de vruchten van. Door het virus moeten veel mensen noodgedwongen thuisblijven, waarvoor Netflix een uitkomst biedt. -
Multimedia Moet jouw telefoon tegen wat nattigheid kunnen? Deze smartphones zijn waterdicht
Het is misschien niet het eerste waar je naar kijkt als je een nieuwe smartphone gaat kopen, maar toch is ‘waterdichtheid’ een redelijk belangrijk criterium. Helemaal als je ook in de gure tijd van het jaar vaak buitenshuis bent. Onze techredacteur belicht de verschillende niveaus van waterdichtheid en de high-end smartphones per categorie. -
-
Multimedia Vinyl is weer helemaal in: hierop moet je letten als je een platenspeler koopt
Na de komst van de cd was vinyl een tijdlang helemaal afgeschreven, maar intussen zijn platen - zélfs in streamingtijden - aan een serieuze comeback bezig. Onze techredacteur somt op waar je op moet letten als je een nieuwe platenspeler wil kopen en tipt meteen zijn drie aanraders van het moment. -
Livios Val jij voor de charme van een tiny house? Zoveel kost het je
Om een woning te kopen of te (ver)bouwen heb je al snel een grote som geld nodig waar je jaren voor afbetaalt. Dat verklaart de populariteit van meer alternatieve woonvormen, zoals tiny houses. Daarbij woon je op kleiner en met minder spullen, maar wel met meer financiële vrijheid. Hoeveel betaal je voor zo’n tiny house? Bouwsite Livios vroeg het aan Tiny House Belgium. -
PREMIUM
Netflix meer dan 250 miljard dollar waard
-
TV Franse Netflix-serie ‘Lupin’ nu al populairder dan ‘The Queen’s Gambit’ én ‘Bridgerton’
Bij Netflix zwieren ze de ene populaire serie na de andere online. ‘The Queen’s Gambit’ en ‘Bridgerton’ werden tijdens hun eerste 28 dagen op het streamingplatform al door meer dan 60 miljoen accounts bekeken, maar de nieuwkomer ‘Lupin’ doet het nóg beter. Op minder dan een maand tijd keken er namelijk al bijna 70 miljoen abonnees naar de Franstalige Netflix-serie.