Eerst het spel, dan de veggieworst: reclamefilmpje met Lukaku zorgt voor nodige hilariteit
Time-outEen nieuwe reclamecampagne met Romelu Lukaku gaat over de tongen. De Rode Duivel is het nieuwe gezicht van Beyond Meat, een merk dat vleesvervangers produceert.
Er wordt over gesproken. Het promofilmpje met Lukaku heeft zijn effect niet gemist.
Romelu Lukaku staat voor een lokale pub in Londen: “We herkennen allemaal een knaller als we er een zien...”
Waarna de promo van 30 seconden voor ‘Beyond Meat’ begint, een merk dat vleesvervangers op de markt brengt. Het woord ‘banger’ (een harde knal, wereldgoal of een traditionele Engelse worst) vormt de rode draad. Een radiocommentator schreeuwt: “Goal van Lukaku, wat een knaller.” Op de achterkant van een krant staat iets gelijkaardigs.
Vervolgens komt Lukaku in beeld met een bord met puree en een vegetarische worst: “Als het om eten gaat, heeft de Beyond-worst zowel de heerlijke smaak van een worst als alle voordelen van een plantaardige bereiding.”
In het persbericht van Beyond staat ook een quote van Lukaku. In de categorie ‘zou gezegd kunnen hebben’. Natuurlijk komt het niet over.
“Het is geen geheim dat Britten dol zijn op een banger! En het is ook een van mijn favoriete gerechten sinds ik in het Verenigd Koninkrijk ben. Ik geniet ervan om te koken voor de mensen van wie ik hou. De Beyond Sausage stelt nooit teleur. Verpakt met 17 gram plantaardige eiwitten, is het perfect voor op koude winteravonden. Het is uitstekend in hartige en gezonde gerechten zoals worst met puree, toad in the hole. Of het kan eenvoudig in stukken worden gesneden en aan pasta worden toegevoegd. Of als pizzatopping worden gebruikt.”
Benieuwd wat zijn Italiaanse vrienden daarvan vinden. Op sociale media wordt de campagne druk besproken.
Sinds Roc Nation, de reclamefabriek van rapper Jay-Z, zijn commerciële belangen behartigt, heeft Lukaku al in meerdere clips en campagnes gefigureerd. Zie de deal die hij onlangs met Crocs sloot - de rubberen klomp-met-gaatjes.
Lukaku tekende de voorbije jaren een partnership met Maserati, het Italiaanse luxe-automerk. Hij is een van de gezichten van scheerspecialist King C Gillette in hun Style Like a King-campagne. Sinds vorig jaar maakt Lukaku ook reclame voor Versace, de beroemde couturier. Op Instagram toonde hij onlangs de exclusieve kledij die hij in ruil voor het gebruik van zijn foto’s kreeg.
De spits maakte in het begin van zijn carrière, toen nog bij Anderlecht, ook naam met reclame voor... Kinder Bueno.
Vandaag gaat het dus eens niet over Lukaku’s spel, waar de voorbije weken veel over werd gedebatteerd. Na een paar mindere matchen leverde hij gisteren een overtuigende prestatie tegen de Spurs.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
14
Finaleticket in tientallen stukjes gescheurd: radeloze Newcastle-fan zet prompt hond “te koop voor 5 pond”
Een Newcastle-supporter dreigt op een wel heel knullige manier de League Cup-finale van zijn team tegen Manchester United te moeten missen. Zijn hond verscheurde de kaartjes in tientallen stukjes. De supporter zette daarop prompt zijn hond “te koop”. -
Buitenlands voetbal27
“Blij in Zuid-Afrika te zijn”: de pijnlijke misser van Cristiano Ronaldo tijdens zijn voorstelling bij Al-Nassr
Cristiano Ronaldo (37) is officieel voorgesteld bij Al-Nassr. De Portugees stond voor het eerst de pers te woord bij zijn Saudische club en hij ging daarbij al meteen op pijnlijke wijze de mist in. “Ik zie het niet als het eind van mijn carrière om naar Zuid-Afrika te komen", zo liet hij zich immers ontvallen. Saoedi-Arabië ligt niet in Zuid-Afrika, maar wel in het Midden-Oosten. -
Time-out19
“Ik beleef een nachtmerrie”: influencer laat vol trots Messi tatoeëren op voorhoofd, maar deelt nu wanhopige boodschap
De Colombiaanse influencer Mike Jambs “beleeft een persoonlijke nachtmerrie.” Jambs liet na de WK-finale vol trots tattoos van Messi en Argentinië op zijn hoofd plaatsen, maar daar wil hij nu zo snel mogelijk vanaf. -
-
TV
STREAMINGTIP. ‘Love is Blind S4’: de liefde moet (soms) naar de oogarts
De ware liefde vinden, zonder dat je weet met wie je te maken hebt. Het klinkt zo’n beetje als de gemiddelde Tinder-date, maar de makers van Netflixshow ‘Love is Blind’ - waarvan het vierde seizoen vandaag start - hebben er wel een kijkcijferkanon mee beet. -
Jobat
De populairste elektrische bedrijfsauto’s op een rij: dit moet je weten over de kosten bij privé en professioneel gebruik
Het loon op een fiscaal aantrekkelijke manier spekken gebeurt met extralegale voordelen, zoals maaltijdcheques, een groepsverzekering of een hospitalisatieverzekering. In dat rijtje hoort uiteraard ook de bedrijfswagen thuis. Welke elektrische modellen krijgen daarbij de voorkeur? En hoe zit het precies met de kostenverdeling tussen werkgever en werknemer? Jobat.be biedt een overzicht. -
Tweakers
Welke laptops kunnen pronken met de beste batterij? “De langste accuduur van maar liefst 19 uur en 21 minuten hebben we op dit toestel gemeten”
De bedenkers van de laptop hadden destijds een helder doel: computers makkelijk overal mee naartoe nemen. In bepaalde omstandigheden wil je zo’n ding dan ook gebruiken op plaatsen waar niet meteen een stopcontact in de buurt is. En dat liefst zo lang mogelijk. Laptopexpert Jelle Stuip van technologiesite Tweakers tipt daarom, binnen drie prijsklassen, de laptops met een langgerekt batterijleven. -
Time-out
“Je vrouw stuurt me berichten”: man toont opvallend bord aan MMA-topper, maar die laat dat niet zomaar passeren
MMA-vechter Dustin Poirier (34) laat zich niet zomaar vernederen. Dat heeft een toeschouwer tijdens een Mardi Gras-optocht in de Verenigde Staten aan den lijve mogen ondervinden.
5 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerEls Martin
Gilbert Braem
Kristof Breskens
Youri Verstraete
Jean Eeckelaers