Zeeman verkoopt nu ook opzichtige sokken voor haar grootste fans
Zeeman pakt weer uit met een nieuwe fancollectie, deze keer met sokken. Sommigen zijn voorzien van een groot logo van de discounter, op anderen staat de prijs gedrukt. Stijlvol? Niet echt. Maar het is wel enorm hip.
Delen per e-mail
Wie dacht dat sokken in combinatie met slippers een fashion faux pas was, heeft het mis. Grote modemerken als Gucci en Prada koketteren er al jaren mee, en de trend is inmiddels ook overgenomen door discounters als Lidl of Zeeman. Die laatste pakt sinds kort zelfs uit met een nieuwe collectie sokken, speciaal voor de fans.
Wat denk je bijvoorbeeld van een knalgeel exemplaar met het blauwe logo van Zeeman? Zijn de transparante sokken met het anker meer je ding? Of gaat je voorkeur naar het blauw-witte paar met de prijs erop? Een paar jaar geleden zou niemand ermee op straat gezien willen worden, nu verkoopt het als zoete broodjes.
Daar is een logische verklaring voor, zegt onze moderedacteur David Devriendt. “Fanwear en ugly fashion zijn een belangrijke strekking in de modewereld.” En die trend komt niet uit de lucht gevallen. In de jaren 90 deden ze het ons al voor, legt hij uit. “Toen verkochten skatemerken zoals Supreme ook T-shirts met logo’s erop. Dat was toen een vorm van kritiek tegen het kapitalisme en de massaconsumptie.”
(Lees verder onder de foto.)
De trend past bovendien perfect bij onze tijdsgeest. David: “Vroeger schaamden mensen zich voor hun guilty pleasures. Wie foute tv-programma’s volgde, zweeg daarover in alle talen. Iedereen keek zogezegd naar Canvas. (lacht) Nu is dat anders. Door Facebook en Instagram leven we in een visueel tijdperk, waarin we voortdurend posten en op die manier aandacht zoeken. Nu is het bon ton om open te praten over onze guilty pleasures. Of dat nu ‘Blind Getrouwd’ of shoppen bij Zeeman is.”
Vooral populair bij jongeren
Volgens David zal fanwear vooral aanslaan bij jongeren, de Instagramgeneratie die het leuk vindt om ermee te showen in hun Stories. “Enerzijds heb je een groep die fan is van Zeeman. Zij kopen de sokken, omdat ze hun smaak trots wil tonen. Vergelijk het met mensen die graag Cara Pils drinken en dat luid verkondigen. Anderzijds heb je jongeren die niet winkelen bij deze discounter, maar merchandise kopen als ironische toets of als rebels element in hun garderobe.”
Alle sokken zijn verkrijgbaar in de webshop vanaf 0,99 euro.
Lees ook:
Sneakers met Lidl-logo of panty’s met de ‘Z’ van Zeeman? Daarom kopen we massaal ‘lelijke’ kledij (+)
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Sneakers met Lidl-logo of panty’s met de ‘Z’ van Zeeman? Daarom kopen we massaal ‘lelijke’ kledij
Lidl brengt op woensdag 18 november een nieuwe lijn met merchandise uit, en Zeeman verkoopt panty’s met de letter ‘Z’ erop. Want ze weten: sokken, sneakers, slippers en shirts versierd met een kanjer van een logo vliegen de deur uit. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest. Het is bon ton om te praten over onze guilty pleasures.” -
Instant lentegevoel met deze handtassen in pastel
Een hypervrouwelijke outfit of een hippe look met speelse twist? Pasteltinten werken altijd in je voordeel. Nog niet klaar voor een lila suit of snoeproze jurk? Ook een pastelgekleurde handtas does the job. Ninashop.be zocht voor jou de liefste exemplaren uit. -
Multimedia
Zo zet je je smartphone als fototoestel in
Toen jaren geleden smartphones met ingebouwde camera’s de markt veroverden werd er lacherig op gereageerd door fotografen. Nu is het volstrekt normaal geworden om je telefoon als volwaardig fototoestel te gebruiken. Met deze tips en toestellen behaal je het beste resultaat! -
-
Luxemerk Hermès lanceert voor het eerst een ecologische handtas gemaakt van paddenstoelen
Ecologie in de mode-industrie: het blijft zoeken. Ook het Franse modehuis Hermès, zo'n beetje het luxemerk aller luxemerken, wil nu zijn eerste stappen richting een groener imago zetten. Met een plantaardige handtas, gemaakt van paddenstoelen. -
3 jonge vrouwen vertellen hoe zij de ramadan beleven: “Het is een manier om even stil te staan bij het luxueuze leven dat we leiden”
“Ik heb me niet voorbereid en laat alles op me afkomen. Tot nu toe vind ik het een mooie ervaring.” Fien (22) doet dit jaar voor de eerste keer mee met de ramadan. Nadia (28) en Anisa (25) doen het al enkele jaren. De drie jonge moslima’s vertellen waarom het voor hen zo belangrijk is om elk jaar te vasten, waarom het veel meer is dan niet eten en drinken én hoe je hen kan steunen. -
Diane von Furstenberg x H&M HOME: “De enige regel voor woondecoratie is dat de inrichting weerspiegelt wie je bent”
De Belgische ontwerpster Diane Von Furstenberg (74), ook wel gekend als de koningin van de prints, heeft haar designertalent geleend aan modegigant H&M voor een home-collectie. Met de samenwerking wil Von Furstenberg de wereld aanmoedigen om zichzelf te uiten via interieur. -
Van plateauzolen tot plooirokken: deze 8 makkelijke modetrends zijn dankzij Generation Z weer overal
Maar weinig dingen zijn zo onvoorspelbaar en grillig als modetrends. Maar er blijken een paar vuistregels te zijn die bijna altijd kloppen: ze beginnen vaak bij beroemdheden, keren doorheen de jaren terug en iedereen kopieert ze van elkaar. Deze acht trends kopiëren wij maar al te graag van de jonkies van Generation Z.