Campagnebeelden van Boohoo.
Volledig scherm
Campagnebeelden van Boohoo. © Boohoo

Webshop Boohoo stopt met wol, maar verandert meteen van mening

De Britse webshop Boohoo kondigde afgelopen weekend groots aan niet langer wol te gaan gebruiken in hun collecties. Tot grote vreugde van dierenrechtenorganisatie PETA, die zijn pijlers al een tijdje richt op de - naar eigen zeggen - dieronvriendelijke wolindustrie. Uren na de aankondiging veranderde het bedrijf echter al van mening: “We blijven wol toch gebruiken als een duurzaam materiaal”.

0 reacties

  1. Nillies fashion is helemaal terug. Moderedacteur en trendwatcher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    Nillies fashion is helemaal terug. Moderedac­teur en trendwat­cher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    De modewereld wordt momenteel gedomineerd door nostalgie. Het tijdperk waar volop uit geput wordt? De millenniumwisseling, beter gekend als ‘Y2K’. Velours trainingspakken (met diamantjes op het achterste), lage broeken (met zichtbare string), gekleurde zonnebrillen (inclusief opzichtige merknaam aan de zijkant), ... Trends waar we zo’n tien jaar geleden nog van gruwden, worden momenteel gretig gerecycleerd. Trendwatcher Herman Konings en onze moderedacteur David Devriendt leggen uit hoe dat komt. “Er is een verschuiving in ons limbisch systeem.”