Lidl
Volledig scherm
PREMIUM
© Lidl

Sneakers met Lidl-logo of panty’s met de ‘Z’ van Zeeman? Daarom kopen we massaal ‘lelijke’ kledij

Lidl brengt op woensdag 18 november een nieuwe lijn met merchandise uit, en Zeeman verkoopt panty’s met de letter ‘Z’ erop. Want ze weten: sokken, sneakers, slippers en shirts versierd met een kanjer van een logo vliegen de deur uit. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest. Het is bon ton om te praten over onze guilty pleasures.”

1 reactie

  • ringo van der pulst

    1 jaar geleden
    Omdat het kan en uit frustratie tegenover wat anderen vinden wat je moet dragen.Rebellie op de zachte manier.
  1. Klassiek spaarboekje bij grootbank? Dan verdubbelen je spaarcenten na… 636 jaar
    Spaargids.be

    Klassiek spaarboek­je bij grootbank? Dan verdubbe­len je spaarcen­ten na… 636 jaar

    De rente op onze spaarboekjes is al lang geen vetpot meer. Bij de wettelijke minimumrente voor gereglementeerde spaarrekeningen, die de meeste grootbanken hanteren, duurt het liefst 636 jaar vooraleer je spaarcenten verdubbelen. Wie kiest voor spaar- of beleggingsproducten met een hoger rendement, slaagt er mogelijk wel nog in om bij leven zijn kapitaal met 100% te zien aangroeien. Spaargids.be beschrijft hoe dat kan.
  2. Modemerk Abercrombie & Fitch probeert zichzelf na ‘fatshaming’-schandaal opnieuw cool te maken

    Modemerk Abercrom­bie & Fitch probeert zichzelf na ‘fatshaming’-schan­daal opnieuw cool te maken

    Zo’n tien jaar geleden was modemerk Abercrombie & Fitch onverslaanbaar. Jongeren vielen als een blok voor de vrijetijdskleding met grote logo’s en het winkelpersoneel met ontblote torso's. Tot CEO Mike Jeffries liet optekenen dat enkel “coole mensen” die niet lelijk of dik zijn, zijn kleren mochten dragen. De Abercrombie-hype stortte in, net als de waarde van de aandelen. Nu, zes jaar later, lijkt het merk zijn populariteit te willen herstellen met een nieuw imago.
  1. ‘Farm-to-face’-producten of hervulbare flesjes: zo maak je je beautycase duurzamer in 3 eenvoudige stappen

    ‘Farm-to-fa­ce’-producten of hervulbare flesjes: zo maak je je beautycase duurzamer in 3 eenvoudige stappen

    Duurzaam willen we allemaal zijn. Al is het maar een beetje. Maar in de praktijk is dat niet altijd zo simpel. Niet alleen in onze keuken of in onze kledingkast willen we er aandacht aan besteden, ook in de badkamer is het tijd om hand in eigen douche te steken. Daarom een (f)lesje ecologie: drie manieren om groener te zijn in de badkamer, en een overzicht van de merken die goed bezig zijn.