Ook Hailey Bieber doet mee: waarom alle celebs plots een huidverzorgingslijn lanceren
De cosmeticalijnen van Kylie Jenner, Rihanna, Alicia Keys en Pharell Williams kenden we al, maar nu richt ook Hailey Bieber haar pijlen op de cosmeticawereld. Daarmee is het model al het zoveelste bekende gezicht dat huidverzorgingsproducten op de markt brengt. Waarom is skincare zo’n big business? Onze beautyjournalist Sophie Vereycken legt uit.
Delen per e-mail
Na enkele mislukte pogingen is het miss Bieber dan toch gelukt om een handelsmerk te registreren. Eerder probeerde ze volgens TMZ ‘Bieber Beauty’ en ‘Dewy Beauty’ op de markt te brengen, maar zonder succes. Het kersverse merk van Hailey kreeg de naam ‘Rhode’ en dat is niet toevallig haar tweede naam. Haalde ze misschien inspiratie bij hubby Justin Bieber die ook zijn tweede naam gebruikte als naam voor zijn kledinglijn?
Rhode zal bestaan uit beauty-, skincare- én wellnessproducten. Van parfums en badproducten tot huid- en haarverzorging: the sky is the limit! Maar hoe geloofwaardig is deze lijn van alweer een nieuwe celeb die aan het ondernemen slaat?
Lange lijst
Met Hailey Bieber erbij wordt het lijstje sterren die een bijbaan zoeken in de skincare-industrie steeds langer. Van Carmen Electra tot Jennifer Lopez en Millie Bobby Brown. “Actrice Jessica Alba was een van de eersten, toen ze in 2011 Honest Beauty oprichtte”, vertelt onze beautyjournalist Sophie Vereycken. “Daarna volgde model Miranda Kerr met Kora Organics en ook Gwyneth Paltrow verkoopt via haar lifestylesite Goop huidverzorgingsproducten. Recent kwam Kylie Jenner op de proppen met Kylie Skin en Rihanna met het gloednieuwe Fenty Skin.”
“Een verklaring moet je niet ver zoeken. Ze hebben simpelweg de financiële basis om een bedrijf te starten en dankzij sociale media kunnen ze hun producten meteen aan de man brengen”, voegt Sophie toe. “Bovendien is de trend van sterren die zich aan een professionele zijcarrière wagen niet nieuw. Tien jaar geleden lanceerden veel celebs parfums, maar die hype is ondertussen wat gaan liggen. Hetzelfde geldt voor make-up. Daarentegen zijn crèmes, cleansers, toners, maskers, serums, boosters, ... kortom, alles wat je huid in de watten legt qua populariteit aan een stevige opmars bezig. Het is dan ook niet zo gek dat veel celebrities mee op de kar springen."
We willen geen volgeplamuurde snoetjes meer, maar naturelle make-up
Waarom skincare het zo goed doet? Er zijn, volgens Sophie, verschillende redenen. “Koreaanse invloeden zijn de voorbije jaren onze Westerse cosmeticacultuur binnengesijpeld en een goede huidverzorging staat centraal bij K-beauty. Op sociale media zien we ook steeds meer influencers die hun skincareroutines delen. Maar de allerbelangrijkste verklaring: ons schoonheidsideaal is veranderd. Waar we vroeger make-up gebruikten om bepaalde probleempjes te verdoezelen, is er nu meer focus op authenticiteit. Geen volgeplamuurde snoetjes meer, maar net naturelle make-up. En dan is een goede skincareroutine natuurlijk belangrijk.”
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
1
Zo verwijder je zoutkringen van je schoenen
De ijsdagen blijven voortduren, pas zaterdag klimt het kwik boven 0 tot maximum +1 °C. Om te vermijden dat de wegen glad zijn door ijs en aangevroren sneeuw wordt overal zout gestrooid. Handig om rechtop te blijven, maar helaas niet geweldig voor onze schoenen. Het zout maakt lelijke witte kringen op je schoenen. Zo kan je ze beschermen. -
PREMIUM
Beleggen in handtassen: “Sommige it-bags van Chanel, Dior of Hermès brengen meer op dan goud”
-
Ooh la la! Stylist Marieke De Pauw geeft tips voor sexy lingerie op maat van elk lichaam
Verleidelijke lingerie en Valentijnsdag, de twee horen samen. Net als peper en zout, zee en zand of Suske en Wiske. Nog op zoek naar een prachtig setje waar jij je volledig goed in voelt? Styliste Marieke De Pauw geeft enkele praktische tips. Zo weet jij als geen ander het spel der verleiding te spelen. -
-
Jobs
Dit worden de uitdagingen voor de ICT-sector in de komende jaren
Vanuit ons kot werken, shoppen, les volgen en eten bestellen. ICT’ers wisten het voorbije coronajaar niet waar eerst gesprongen om al die zaken technisch mogelijk te maken. Maar wat als de pandemie straks voorbij is? Ziet de toekomst er dan nog rooskleurig uit voor de ICT-sector? Jobat.be vroeg het aan Patrick Slaets van technologiefederatie Agoria. -
Deze technische snufjes maken je leven zoveel gemakkelijker
We staan er niet altijd bij stil, maar tal van slimme technologische uitvindingen hebben ons leven al gemakkelijker of entertainender gemaakt. Waar vorige generaties ineens hun leven zagen veranderen door de komst van pakweg walkmans of de Nokia-telefoon, zijn er vandaag andere kleinoden in trek. -
Britse influencers mogen geen misleidende filters meer gebruiken en dat is een belangrijk precedent
Zien we binnenkort meer puistjes, poriën en rimpels op Instagram? De kans zit erin. Britse influencers mogen geen misleidende filters meer gebruiken wanneer ze betaald worden om een cosmeticaproduct te promoten op Instagram. Dat heeft de reclamewaakhond Advertising Standards Authority (ASA) aangekondigd. -
Sporten in stijl: de perfecte tassen voor tijdens je work-out
De lente staat voor de deur. Tijd om die wintervetjes aan te pakken! Een bezoekje aan de fitness zit er nog even niet in, maar ook in openlucht kan je aan je summer body werken. Ninashop.be selecteert haar favoriete tassen waarmee jij in stijl kan bewegen.
0 reacties