Wereld Missie Hulp
Volledig scherm
© Wereld Missie Hulp

Het nieuwe Belgische merk ‘be the fibre’ maakt hippe accessoires van versleten jeansbroeken, truien of jassen

Textielbedrijven zijn grote boosdoeners voor het milieu, daarom is circulaire mode steeds meer in opmars. Het Belgische bedrijf 'be the fibre’ is een nieuw, duurzaam initiatief op de markt dat een tweede leven geeft aan onbruikbare afdankertjes. Dankzij een innovatieve techniek maken ze unieke accessoires van oude kleren, die anders verbrand zouden worden en zo een negatieve impact op het milieu zouden hebben. 

  1. Een totebag als statussymbool? ‘Hospobilia’ dragen is hip, en je toont ermee dat je lokale merken steunt

    Een totebag als statussym­bool? ‘Hospobilia’ dragen is hip, en je toont ermee dat je lokale merken steunt

    Volgens de Britse krant The Guardian verkopen steeds meer bars en restaurants mode-items als bijverdienste, van totebags tot T-shirts. En sinds corona is het dragen van die zogenaamde ‘hospobilia’ ook echt een modestatement, omdat je ermee duidelijk maakt dat je lokale handelaars steunt. Inmiddels zijn ‘hospobilia’ zelfs aan het uitgroeien tot een heus statussymbool.
  2. Vergeet skaters, emo’s en punkers, tegenwoordig kleedt de jeugd zich als e-girl, baddie of dark academia. 10 modetermen die je moet kennen

    Vergeet skaters, emo’s en punkers, tegenwoor­dig kleedt de jeugd zich als e-girl, baddie of dark academia. 10 modetermen die je moet kennen

    Once upon a time was het leven nog simpel. Je had enkel de skaters, de emo’s en de punkers en je kon ze van mijlenver herkennen. Tegenwoordig leven er heel wat meer subculturen of ‘aesthetics’, zoals Gen Z ze bestempelt. Van e-boys tot goblincore en VSCO-girls - anno 2021 zijn er manieren in overvloed om jezelf te onderscheiden van de massa. En een ding is zeker: de tieners die deel uitmaken van deze 10 stromingen zijn absoluut het tegenovergestelde van cheugy.