Drie knappe koppen met hun mullet.
Volledig scherm
Drie knappe koppen met hun mullet. © Instagram @loewwi - @badgalriri - @barbieferreira

Het nektapijt is opnieuw hip, ook bij popsterren als Rihanna en Miley Cyrus. “Leuk om te rebelleren tegen gevestigde schoonheidsidealen”

Ongeveer een maand geleden onderging fitnesscoach Loewi Monbaliu een transformatie. Ze zei vaarwel tegen haar lange lokken en ruilde die in voor een 'mullet’, ofwel, een kort kapsel met een nektapijt. Ze is niet de enige, grote sterren zoals Miley Cyrus en Rihanna gingen haar al voor. We kunnen nu dus officieel zeggen dat het kapsel een ding is. “Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Het straalt meer karakter uit”, aldus Loewi. 

  1. Nillies fashion is helemaal terug. Moderedacteur en trendwatcher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    Nillies fashion is helemaal terug. Moderedac­teur en trendwat­cher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    De modewereld wordt momenteel gedomineerd door nostalgie. Het tijdperk waar volop uit geput wordt? De millenniumwisseling, beter gekend als ‘Y2K’. Velours trainingspakken (met diamantjes op het achterste), lage broeken (met zichtbare string), gekleurde zonnebrillen (inclusief opzichtige merknaam aan de zijkant), ... Trends waar we zo’n tien jaar geleden nog van gruwden, worden momenteel gretig gerecycleerd. Trendwatcher Herman Konings en onze moderedacteur David Devriendt leggen uit hoe dat komt. “Er is een verschuiving in ons limbisch systeem.”
  2. Grijs haar is een hit op het filmfestival van Cannes (en is dus officieel niet langer iets om je voor te schamen!)

    Grijs haar is een hit op het filmfesti­val van Cannes (en is dus officieel niet langer iets om je voor te schamen!)

    Van veelvuldige kappersbeurten tot dure haarproducten: ooit was er een tijd dat vrouwen bakken geld uitgaven om hun grijze haren te maskeren. Alles deden ze eraan om te voorkomen dat hun lokken hun leeftijd zouden verraden, maar dat is nu duidelijk verleden tijd. Sinds vorig jaar is grijs namelijk een echte trendkleur, van titanium en houtskool- tot staalgrijs. Dat bewezen ook deze grote sterren op de 74e editie van het Cannes filmfestival.