@veneziafc op Instagram
Volledig scherm
© @veneziafc op Instagram

De nieuwe truitjes van voetbalclub Venezia FC zijn zo mooi dat iedereen ze wil, voetbalfan of niet

Amper acht uur nadat ze online te koop werden aangeboden, waren de nieuwe voetbaltruitjes van de Italiaanse voetbalclub Venezia FC volledig uitverkocht. Voetbalshirts zijn over het algemeen wel populair, maar dan vooral omwille de naam van de club of de speler die erop staat. Bij de truitjes van Venezia FC is juist het omgekeerde waar: dankzij het smaakvolle design en de unieke kleurencombinatie wil iedereen, fan van de club of niet, zo'n truitje hebben.

  1. ‘Farm-to-face’-producten of hervulbare flesjes: zo maak je je beautycase duurzamer in 3 eenvoudige stappen

    ‘Farm-to-fa­ce’-producten of hervulbare flesjes: zo maak je je beautycase duurzamer in 3 eenvoudige stappen

    Duurzaam willen we allemaal zijn. Al is het maar een beetje. Maar in de praktijk is dat niet altijd zo simpel. Niet alleen in onze keuken of in onze kledingkast willen we er aandacht aan besteden, ook in de badkamer is het tijd om hand in eigen douche te steken. Daarom een (f)lesje ecologie: drie manieren om groener te zijn in de badkamer, en een overzicht van de merken die goed bezig zijn.
  2. Bij deze 3 Belgische gezinnen stroomt modebloed door de aderen: “Ik was eerst niet zo blij toen mijn dochter bij ons familiebedrijf kwam werken”
    PREMIUM

    Bij deze 3 Belgische gezinnen stroomt modebloed door de aderen: “Ik was eerst niet zo blij toen mijn dochter bij ons familiebe­drijf kwam werken”

    Knitwear, maatpakken voor vrouwen en athleisurewear. Laten de grootste trends van het seizoen nu net de specialiteiten zijn van deze drie Belgische modefamilies. Ze delen een stamboom en de liefde voor mode en design, en dat zorgt soms voor vuurwerk, in zoveel opzichten. Tijdens de Week van de Belgische Mode mogen we binnenkijken in hun business. “Het zou heel gemakkelijk zijn voor ons om een trui van 500 euro te maken. Maar dat is onze leefwereld helemaal niet.”
  3. Een totebag als statussymbool? ‘Hospobilia’ dragen is hip, en je toont ermee dat je lokale merken steunt

    Een totebag als statussym­bool? ‘Hospobilia’ dragen is hip, en je toont ermee dat je lokale merken steunt

    Volgens de Britse krant The Guardian verkopen steeds meer bars en restaurants mode-items als bijverdienste, van totebags tot T-shirts. En sinds corona is het dragen van die zogenaamde ‘hospobilia’ ook echt een modestatement, omdat je ermee duidelijk maakt dat je lokale handelaars steunt. Inmiddels zijn ‘hospobilia’ zelfs aan het uitgroeien tot een heus statussymbool.
  1. Sneakers met Lidl-logo of panty’s met de ‘Z’ van Zeeman? Daarom kopen we massaal ‘lelijke’ kledij
    PREMIUM

    Sneakers met Lidl-logo of panty’s met de ‘Z’ van Zeeman? Daarom kopen we massaal ‘lelijke’ kledij

    Lidl brengt op woensdag 18 november een nieuwe lijn met merchandise uit, en Zeeman verkoopt panty’s met de letter ‘Z’ erop. Want ze weten: sokken, sneakers, slippers en shirts versierd met een kanjer van een logo vliegen de deur uit. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest. Het is bon ton om te praten over onze guilty pleasures.”