Mirthe showt een bh met een K-cup. Ze is geen professioneel model, maar wel een PrimaDonna-fan.
Volledig scherm
PREMIUM
Mirthe showt een bh met een K-cup. Ze is geen professioneel model, maar wel een PrimaDonna-fan. © PrimaDonna

De boezem wordt steeds groter: waarom K-cup niet de laatste letter van het alfabet zal zijn

Lingeriemerk PrimaDonna, bekend als leverancier voor rondborstige klanten, brengt als eerste in ons land beha’s met een K-cup op de markt. Logisch, want de boezem wordt steeds groter en dus stijgt ook de vraag naar lingerie in grotere cupmaten. Hoe komt het dat borsten steeds volumineuzer worden? En hangt er aan zo’n bh met een K-cup een stevig prijskaartje?

38 reacties

  • Michel Philippe

    2 weken geleden
    Voorlopig is er dus geen probleem. Er kunnen nog gerust L, M en N cups bijkomen. Ik denk toch dat men niet zal geraken aan Z.
  • jeff thys

    3 weken geleden
    Teveel oestrogenen in voeding, zelfs mannen krijgen borsten tegenwoordig
  • Jean Marchand

    3 weken geleden
    Er zijn veel hormoonverstoorders is n ons milieu die vrouwelijke hormonen nabootsen en de viriliteit bij mannen vernietigen. Het zijn niet alleen toegevoegde hormonen in de voeding. Tal van andere stoffen verstoren het evenwicht.
  • Gilles Standaert

    3 weken geleden
    Dames, natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Niet iedere vrouw met grote borsten heeft overgewicht. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat voor de totale bevolking 21% obese is en 55% overgewicht heeft.
  • robert van nuffel

    3 weken geleden
    hormonen in vlees
  1. Nillies fashion is helemaal terug. Moderedacteur en trendwatcher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    Nillies fashion is helemaal terug. Moderedac­teur en trendwat­cher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    De modewereld wordt momenteel gedomineerd door nostalgie. Het tijdperk waar volop uit geput wordt? De millenniumwisseling, beter gekend als ‘Y2K’. Velours trainingspakken (met diamantjes op het achterste), lage broeken (met zichtbare string), gekleurde zonnebrillen (inclusief opzichtige merknaam aan de zijkant), ... Trends waar we zo’n tien jaar geleden nog van gruwden, worden momenteel gretig gerecycleerd. Trendwatcher Herman Konings en onze moderedacteur David Devriendt leggen uit hoe dat komt. “Er is een verschuiving in ons limbisch systeem.”
  2. Tommy Hilfiger brengt genderneutrale kledinglijn uit: “Het is altijd onze droom geweest om mode te creëren voor iedereen”
    3

    Tommy Hilfiger brengt genderneu­tra­le kleding­lijn uit: “Het is altijd onze droom geweest om mode te creëren voor iedereen”

    Tommy Hilfiger komt deze zomer met een uitzonderlijke collectie. Het Amerikaanse kledingmerk heeft samen met de non-binaire activist Indya Moor een genderneutraal assortiment ontworpen. De samenwerking tussen Tommy en Indya bouwt voort op Tommy Hilfiger’s ambitieuze ‘People’s Place’-programma, een platform met als missie de vertegenwoordiging van diverse groepen in de mode te bevorderen.