Instagram @elegantwhitevogue @gaellehay
Volledig scherm
© Instagram @elegantwhitevogue @gaellehay

#chanellike en #diorlike: deze hashtags tonen waar je 'designerlooks' koopt aan goedkopere prijzen

Modemerken als Chanel, Prada en Dior spreken meteen tot de verbeelding. Ze zijn elegant, tijdloos, chic en altijd on-trend. Veel mensen zouden maar al te graag een stuk uit de collecties in hun kleerkast hebben, maar helaas wil het prijskaartje niet mee. Sparen en geduld hebben is de boodschap. En in de tussentijd kan je Instagram afspeuren naar interessante lookalikes. 

  1. Nillies fashion is helemaal terug. Moderedacteur en trendwatcher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    Nillies fashion is helemaal terug. Moderedac­teur en trendwat­cher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    De modewereld wordt momenteel gedomineerd door nostalgie. Het tijdperk waar volop uit geput wordt? De millenniumwisseling, beter gekend als ‘Y2K’. Velours trainingspakken (met diamantjes op het achterste), lage broeken (met zichtbare string), gekleurde zonnebrillen (inclusief opzichtige merknaam aan de zijkant), ... Trends waar we zo’n tien jaar geleden nog van gruwden, worden momenteel gretig gerecycleerd. Trendwatcher Herman Konings en onze moderedacteur David Devriendt leggen uit hoe dat komt. “Er is een verschuiving in ons limbisch systeem.”
  1. Bestaat dé Belgische mode? 5 deskundigen over de Belgische stijl: “We zijn eigenzinniger”
    PREMIUM

    Bestaat dé Belgische mode? 5 deskundi­gen over de Belgische stijl: “We zijn eigenzinni­ger”

    De Week van de Belgische Mode loopt stilaan op z'n eind. Hét moment om ons af te vragen: wat is Belgische mode eigenlijk? Parisiennes spreken wereldwijd tot de verbeelding door hun elegante looks met een toets rock-’n-roll. Bij Scandinavische mode denken we aan strakke, dynamische silhouetten. Maar wat typeert de stijl van ons klein landje? We vroegen het aan experts uit de sector, een ontwerpster en enkele influencers. “Labels in ons land starten niet vanuit de trends, maar vanuit hun individualistische, creatieve visie.”
  2. Beleggen in handtassen: “Sommige it-bags van Chanel, Dior of Hermès brengen meer op dan goud”
    PREMIUM

    Beleggen in handtassen: “Sommige it-bags van Chanel, Dior of Hermès brengen meer op dan goud”

    Wie een handtas van Chanel of Delvaux koopt, neemt een stevige hap uit z’n spaarrekening. Maar contradictorisch genoeg kan je er ook geld mee verdienen. Tweedehands designertassen zijn booming business. Ze leveren meer op dan vastgoed, aandelen, goud of je gouwe ouwe spaarboekje. Hoe gaat dat in z’n gang? En waarin investeren fashionista’s met een neus voor slimme zaakjes? We vroegen het aan experts ter zake Birgit de Jager en Elien Migalski van boetiek Labellov, dé referentie voor vintage tassen in België.