Instagram @ash_kholm - @hillahetesyou/NINA
Volledig scherm
© Instagram @ash_kholm - @hillahetesyou/NINA

Blauwe of witte eyeliner? Hoe zelfs je make-up verklapt of je een millennial of Gen Z-er bent

Over de verschillen tussen millennials en Gen Z is al het één en ander geschreven. Zo wordt de ene generatie behoorlijk warm van Instagramwaardige keukenspullen, terwijl de andere zijn dagen het liefst al scrollend doorbrengt op TikTok. Het is dan ook niet verwonderlijk dat, naast taalgebruik, outfits en haarscheiding, ook de make-uproutine van beide generaties er anders uitziet. Verklappen jouw favoriete make-uplooks of je een Gen Z-er bent, of een millennial?

  1. Nillies fashion is helemaal terug. Moderedacteur en trendwatcher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    Nillies fashion is helemaal terug. Moderedac­teur en trendwat­cher leggen uit hoe dat komt: “We willen weer terug naar alles wat bling bling was”

    De modewereld wordt momenteel gedomineerd door nostalgie. Het tijdperk waar volop uit geput wordt? De millenniumwisseling, beter gekend als ‘Y2K’. Velours trainingspakken (met diamantjes op het achterste), lage broeken (met zichtbare string), gekleurde zonnebrillen (inclusief opzichtige merknaam aan de zijkant), ... Trends waar we zo’n tien jaar geleden nog van gruwden, worden momenteel gretig gerecycleerd. Trendwatcher Herman Konings en onze moderedacteur David Devriendt leggen uit hoe dat komt. “Er is een verschuiving in ons limbisch systeem.”
  2. Een crème voor droge of vette huid? Dat is passé. Beautyroutines op maat zitten in de lift. “Niemand heeft dag in dag uit dezelfde producten nodig”

    Een crème voor droge of vette huid? Dat is passé. Beautyrou­ti­nes op maat zitten in de lift. “Niemand heeft dag in dag uit dezelfde producten nodig”

    Vergeet alles wat je dacht te weten over skincare. Niet je huidtype bepaalt wat je op je snoet smeert, wél wat je zelf graag in de spiegel wil zien. De routine op maat – waarbij je zelf mixt en matcht – wint aan populariteit. Maar hoe begin je eraan? Beautyredactrice Sophie legt het concept uit, maakt ons wegwijs in enkele van de populairste actieve ingrediënten en legt uit waarvoor je ze best gebruikt, van roodheid aanpakken tot huidveroudering tegengaan.