KOERS KORT. Marianne Vos mag na geslaagde operatie ziekenhuis verlaten - Loïc Vliegen wil schitteren in voorjaar

Marianne Vos.
Photo News Marianne Vos.
Wielrenster Marianne Vos heeft na een geslaagde operatie het ziekenhuis in het Nederlandse Veldhoven verlaten. De 32-jarige kopvrouw van CCC-Liv was eerder deze week onder het mes gegaan, nadat ze al enige tijd last had van een liesaandoening. 

Na haar vijfde plek afgelopen zondag bij het Nederlands kampioenschap veldrijden in Rucphen besloot Vos in overleg met het medisch team van CCC-Liv een operatie te laten uitvoeren. Daardoor mist de Nederlandse onder meer het WK veldrijden, begin februari in Zwitserland. 

"De ingreep is goed verlopen. Ik ben met een lach, en bloemen, uit het ziekenhuis vertrokken", laat Vos weten. "Ik voel me goed en heb niet veel pijn. Het revalidatieproces kan nu beginnen, voorzichtig en geleidelijk. Ik kijk ernaar uit om toe te werken naar mijn doelen later dit jaar.”

Vos verklaarde na afloop van het NK dat ze dacht ongeveer zes weken nodig te hebben voordat ze haar lichaam weer volledig kan belasten.

<div style=" display: flex; flex-direction: row; align-items: center;"> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 40px; margin-right: 14px; width: 40px;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: column; flex-grow: 1; justify-content: center;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; margin-bottom: 6px; width: 100px;"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; width: 60px;"></div></div></div><div style="padding: 19% 0;"></div> <div style="display:block; height:50px; margin:0 auto 12px; width:50px;"><svg width="50px" height="50px" viewBox="0 0 60 60" version="1.1" xmlns="https://www.w3.org/2000/svg" xmlns:xlink="https://www.w3.org/1999/xlink"><g stroke="none" stroke-width="1" fill="none" fill-rule="evenodd"><g transform="translate(-511.000000, -20.000000)" fill="#000000"><g><path d="M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631"></path></g></g></g></svg></div><div style="padding-top: 8px;"> <div style=" color:#3897f0; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:550; line-height:18px;"> View this post on Instagram</div></div><div style="padding: 12.5% 0;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: row; margin-bottom: 14px; align-items: center;"><div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(0px) translateY(7px);"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; height: 12.5px; transform: rotate(-45deg) translateX(3px) translateY(1px); width: 12.5px; flex-grow: 0; margin-right: 14px; margin-left: 2px;"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(9px) translateY(-18px);"></div></div><div style="margin-left: 8px;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 20px; width: 20px;"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 2px solid transparent; border-left: 6px solid #f4f4f4; border-bottom: 2px solid transparent; transform: translateX(16px) translateY(-4px) rotate(30deg)"></div></div><div style="margin-left: auto;"> <div style=" width: 0px; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-right: 8px solid transparent; transform: translateY(16px);"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; flex-grow: 0; height: 12px; width: 16px; transform: translateY(-4px);"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-left: 8px solid transparent; transform: translateY(-4px) translateX(8px);"></div></div></div>

Een foto die is geplaatst door null (@mariannevosofficial) op

Loïc Vliegen ambitieus voor nieuwe wielerseizoen

Loïc Vliegen werd vorig seizoen als grote vis binnengehaald bij Wanty-Gobert, maar de renner maakte in het voorjaar de verwachtingen niet waar. Wel won hij in de juli de Ronde van Wallonië. “Ik wil me dit jaar opnieuw tonen in het Vlaamse werk”, verklaarde de 26-jarige renner vrijdag op de ploegvoorstelling in het Spaanse Albir.

“Vorig jaar bleef ik maandenlang in Spanje om mijn seizoen voor te bereiden en daardoor was ik veel te vroeg in vorm”, vertelde Vliegen. “Bovendien werd ik ook nog eens ziek eind januari, waarna ik te snel hervatte. Dat heeft me drie maanden achtervolgd. Ik heb er lessen uitgetrokken en wou dit seizoen niet dezelfde fout maken. Dus heb ik het kalmer aan gedaan, trainde ik slechts twee weken in december in Spanje en is er momenteel de stage met de ploeg. Ik ben nog niet zo goed als vorig jaar, maar dat is ook de bedoeling. Mijn topvorm moet later komen, er wachten heel wat mooie wedstrijden in maart en april.”

De ambitie voor 2020 is duidelijk. “Ik was heel blij met die rit-en eindzege in de Ronde van Wallonië. Ik had graag die goede conditie daarna verzilverd, maar kampte met een blessure. Nu voel ik me sterk en wil ik er staan in de Vlaamse klassiekers, maar ook in wedstrijden zoals Strade Bianche en Miilaan-Sanremo. Het is heel fijn dat we die laatste twee koersen mogen rijden. Daar kijk ik echt wel naar uit.”

Vliegen start zijn seizoen in de Challenge Mallorca, een reeks van eendagswedstrijden. Daarna volgt een stage, vervolgens de Ronde van Murcia of de Clasica Almeria en de Ruta del Sol om toe te werken naar de Omloop Het Nieuwsblad, Le Samyn, de Strade Bianche, Milaan-Sanremo en de Vlaamse koersen. “Ik houd echt wel van die Vlaamse koersen”, aldus de inwoner van Riemst. “Er wordt daar echt gekoerst, er kan altijd iets gebeuren, meer dan in Luik-Bastenaken-Luik bijvoorbeeld. Maar ook koersen als de Brabantse Pijl en de Amstel Gold Race kunnen me bekoren en zal ik normaal gezien dit jaar opnieuw rijden.”

Photo News
Photo News