Jakobsen niet enige slachtoffer: Prades breekt nekwervel, Touzé en Sarreau starten ook niet meer

Prades wordt verzorgd na de crash van gisteren.
Photo News Prades wordt verzorgd na de crash van gisteren.
Ook de Spanjaard Eduard Prades is niet ongeschonden uit de zware valpartij aan de finish van de eerste etappe van de Ronde van Polen gekomen. De renner heeft een nekwervel gebroken en zal donderdag niet starten in de tweede etappe, meldt zijn ploeg Movistar.

De Catalaan kwam hard in aanraking met de hekken die her en der over de weg verspreid lagen na de crash van Fabio Jakobsen, die door toedoen van Dylan Groenewegen vol in de hekken langs het parcours reed. Prades belandde na zijn val ook in het ziekenhuis met letsels aan de rug, schouder en ribben. Nader onderzoek wees uit dat er een breukje zit in één van zijn halswervels. Prades wordt donderdag overgebracht van Katowice naar het hoofdkwartier van Movistar in Pamplona. Daar zal hij verder worden onderzocht en herstellen.

Cofidis liet dan weer weten dat de Fransman Damien Touzé, die ook betrokken was bij de crash, onder het mes is gegaan voor een driedubbele vingerbreuk. “De ingreep is goed verlopen”, luidt het bij het team. Marc Sarreau (Groupama-FDJ) stapt na de val eveneens uit de koers met een schouderblessure. 




3 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Christof Verelst

    Het mooiste wat er is, zonder al die hypocrieten als een groenewegen dan. Zonder zo'n kerels is het vele veiliger. Sterke aan iedereen en bjorg waakt over jullie

  • glenn wouters

    Het idee van op een auto circuit is al veel aan bod gekomen door mensen die niets om koers geven. Waar ga je de kasseistrook aan brengen op Francorchamps? Hamilton zal lachen. Trouwens als je de wegcode kent dan weet je dat tussen de rode en de groene vlag de openbare weg geen openbare weg is, maar een afgesloten circuit. En klagen dat je moet wachten om de renners te laten passeren? Hoe vaak komt het voor dat je toevallig op het moment dat de koers passeert daar ook bent? D

  • raoul dirckx

    Wanneer wordt wielrennen een sport? Als men de besten wil meten dat ze dan op een circuit (spa, zolder enz) gaan rijden, dan zullen ze veel veiliger zijn en de openbare weg voor wat hij dient zonder verstoring en gevaar!