Evenepoel kan starten in tweede rit Noorwegen en herhaalt oproep om helm te dragen

Remco Evenepoel kwam gisteren zwaar ten val.
rv Remco Evenepoel kwam gisteren zwaar ten val.

Na zijn crash in de openingsetappe van de Ronde van Noorwegen (2.BC) kan Remco Evenepoel (Deceuninck - Quick.Step) toch van start gaan in de tweede rit. Evenepoel kwam gisteren in de slotkilometer van de eerste etappe zwaar ten val. Hij geraakte toch nog tot aan de finish en dankte na afloop op zijn sociale media zijn helm om "zijn leven gered te hebben". Tegelijkertijd riep hij op om tijdens iedere fietstocht een helm te dragen. Die oproep herhaalde Evenepoel deze voormiddag nog eens in een filmpje op de sociale media van zijn ploeg, waarin hij meteen ook bevestigde dat hij de rittenkoers niet hoeft te staken. "Gelukkig voel ik me goed. Ik ben klaar voor een nieuwe dag op de fiets", klonk het.

De tweede etappe van de Ronde van Noorwegen (2.BC), tussen Kvinesdal en Mandal, is 174 km lang en opnieuw licht heuvelend. Ondanks zijn crash staat Evenepoel 93ste in de stand, met zeventien seconden achterstand op de Nederlandse leider Cees Bol (Team Sunweb).




7 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • willy De Page

    niet te geloven …. in Belgie is nog altijd geen helmplicht ! Zonder helm kon ik dit niet meer schrijven bij zware val door wielbreuk en slechte staat fietspad ! Zeker voor korte ritten in stad of dorp draag altijd je helm hij is je hoofdgarantie !

  • Gack Rhyta

    Als een helm verplicht wordt fiets ik nooit meer.

  • gerard wauters

    Dus, Evenepoel kan niet fietsen, helmen zijn belachelijk zelfs gevaarlijk.... En het niveau daalt en daalt hier. Evenepoel is een jong talent, en nog een slimme ook want hij SNAPT het nut van een helm.

  • Tim De Duwer

    Helm op en kniebeschermers en een bel op je fiets Remco!

  • Marcus Camps

    Het is uw gedrag dat bepaalt of je gevaar loopt. Zijdelingse impact op uw helm geeft trouwens een levensgevaarlijke impact ter hoogte van de slaap. Als je de cijfers van dertig jaar geleden zonder helm vergelijkt met helm nu, was het vroeger veel veiliger ... Uw gedrag, daar gaat het om !