Penalty of niet na handsbal Piqué? De beste Belgische ref is onverbiddelijk in zijn oordeel

Photo News

Opvallend moment in de achtste finale Spanje - Rusland, vlak voor de pauze. Terwijl Piqué niet naar de bal kijkt en dus nooit met zijn hand bewust naar de bal gaat, floot Björn Kuipers toch voor penalty voor Rusland. Een op het eerste gezicht weifelachtige beslissing, maar Sebastien Delferière -de nummer één van het Belgische scheidsrechterskorps- treedt de beslissing van de Nederlandse ref bij. In tegenstelling tot de Spaanse pers, die moord en brand schreeuwde. Delferière: "Wanneer je je arm zo in de lucht houdt en op die wijze, door het lichaam zo 'groot' mogelijk te maken, zoveel mogelijk plaats probeert in te nemen, is dat foutief...", tweet Delferière. Rusland profiteerde van de strafschop om gelijk te maken (1-1) via Dzyuba, die zo al zijn derde goal op dit WK liet noteren. (ODBS)

EPA
AFP
AFP
AFP



48 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Pieter Verhulst

    Als elke voetballer bij elk luchtduel springt als een keeper wordt het lastig om er nog ooit te passeren. Of in een gewoon duel met je arme wijdt gaan staan . Lullig toch. Voorts werd er 35 jaar geleden veel harder getackeld. Nu zijn spelers van porselein want te duur en de managers zien hun inkomen niet graag uitvallen. Ballerina s.

  • Richard Naegels

    Onze nummer 1 heeft gelijk,en geen twijfelpenalty,trouwens dat deed Bjorn Kuipers ook niet.

  • Werner Gielis

    zuivere penalty, die arm moest daar niet zijn

  • René Toeters

    Zijn arm moest daar niet zijn en die mannen weten nooit van iets natuurlijk!

  • Freddy De Wulf

    Ik wil nog eens zien of er ook een penalty zou gefloten zijn indien dit gebeurd was in de Russische 16.

Live Voetbal

Jouw inzet
Mogelijke uitbetaling 0,00