De Premier League, u kijkt toch ook?

Een merk sterker dan zijn sterren. Ondanks de afwezigheid van een Messi, een Ronaldo, een Neymar of een Neuer nestelen miljoenen fans ter wereld zich straks weer in hun zetel voor de Premier League, nog altijd de populairste competitie ter wereld. U kijkt toch ook?

Mocht u de prestigieuze aankondiging van voornaamste rechtenhouder Sky Sports nog niet bekeken hebben, zeker doen! (zie video hierboven). Een filmpje elke seconde waard. In anderhalve minuut neemt Thierry Henry, Arsenal-icoon en ondertussen analist bij de betaalzender, de kijkers mee op een trip door de 23-jarige geschiedenis van de Premier League. "Ze vroegen me... 'Thierry, is dit de beste competitie ter wereld?" Ik antwoordde hen: let me get back to you."

Waarop Henry, door het gebruik van hoogtechnologische snufjes en briljante montages, achteloos opduikt in 13 memorabele momenten. Hij staat onder andere met naast een juichende Sir Alex Ferguson in 'Fergie Time', hij ziet een legendarische knal van Alan Shearer over hem in doel vliegen, hij viert de titel van Arsenal naast zichzelf, hij kuist de cameralens af nadat Steven Gerrard die heeft gekust en aanschouwt tot slot vanop het dak van Stamford Bridge hoe Chelsea tot kampioen van 2015 wordt gekroond. "Dit vrienden, is waarom de Premier League nog altijd de beste ter wereld is." Topspanning, tragiek, tragedie en traditie. Getrokken door de oude waarden (Man United Liverpool en Arsenal) en de nouveaux riches (Chelsea, Man City), gesteund door een miljardenkapitaal en aangebracht door de slimste marketingboys. Geen competitie die zichzelf - en ook zijn ziel - de voorbije 23 jaar zo goed heeft verkocht als de Premier League. 's Werelds bekendste en rijkste voetbalbrand. U kijkt straks toch ook?

Laat ons via de poll hiernaast zeker ook weten wat jouw favoriete competitie op televisie is!

LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN HET LAATSTE NIEUWS, HIER OOK DIGITAAL VERKRIJGBAAR