Geen woord Nederlands in dit WK-lied van Oranje

De leden van Kraak & Smaak: Mark Kneppers, Oscar de Jong en Wim Plug.
ANP De leden van Kraak & Smaak: Mark Kneppers, Oscar de Jong en Wim Plug.
Hoewel de Nederlandse dj's van Kraak & Smaak niet eens zulke gigantische Oranjefans zijn, mengen ze zich toch in de strijd om de WK-hit van 2014. Verwacht echter geen 'Wij houden van Oranje'-gegalm: in hun lied Le Leo klinkt zelfs geen woord Nederlands.

"Maar wel heel veel la, la, la, la" verdedigt het drietal zich in de Nederlandse krant AD. Hun muziek is sinds vorige week meerdere keren per dag te horen in commercials van de ING. "Tot je er helemaal gek van wordt", spot Kraak & Smaak-lid Oscar de Jong. Het catchy Braziliaanse nummer is in eerste instantie gemaakt als muzikale omlijsting van de reclamespot over jonge Latino's in een favela, maar wellicht gaan ze er ook mee optreden.

Hoewel de heren stiekem wel hopen dat Le Leo dé voetbalhit van het jaar wordt, is dat geen must. "Als het een hit wordt, is dat alleen maar een bonus. Dit is ook niet ons levensdoel. Sterker nog, we gaan dit nummer niet zien als een uitgesproken Kraak & Smaak-single", vindt De Jong. "Maar als het een hit wordt, gaan we het echt wel draaien", vult zijn collega Wim Plug aan. "We zouden wel gek zijn."

Niet de enige
De drie Leidse dj's zijn echter niet de enige muzikanten die een slaatje willen slaan uit de oranjekoorts. Ook onder anderen Jan Smit en Johnny de Mol, Wolter Kroes, Gerard Joling en Edwin Evers hopen op een WK-hit.

Het lied van Jan Smit en Johnny de Mol haalde vorige vrijdag zelfs de eerste plek in de hitlijst van de Nederlandse iTunes. Het haalde daarmee de Eurovisie-inzending van onze Noorderburen, van The Common Linnets, in.

Als het een hit wordt, gaan we het echt wel draaien

Wim Plug


Live Voetbal

Jouw inzet
Mogelijke uitbetaling 0,00