Eden Hazard is nu ook reclamemodel

Sportimage
Op televisie, op het net, in uw krant, in het warenhuis. U ontsnapt de komende maanden niet meer aan posterboy Eden Hazard, de ene keer in een voetbaltenue, dan weer strak in pak of in ontbloot bovenlijf. Reclamemakers hebben immers de commerciële waarde van de Chelsea-ster ontdekt. Cosmeticaproducent NIVEA MEN lanceert vandaag een nationale campagne met Hazard als uithangbord.

NIVEA MEN koos voor Hazard als ambassadeur, omdat hij de waarden van het cosmeticamerk uitstraalt: een jonge, succesvolle, stoere familieman met een aaibaar kantje. Gedisciplineerd en zéér professioneel ook, zoals ze zelf tijdens de opnames in Engeland zouden ervaren. Het versterkt hun gevoel dat ze de juiste man hebben gekozen. Zijn imago is geen luchtballon.

Ondanks het oneindig herhalen van enkele takes, het constante omkleden en hermaquilleren (ook zijn gehavende knieën krijgen een beurt), laat Hazard zich van zijn zonnigste kant zien. Geen lange gezichten, geen gezeur, zelfs als hij zijn baard moet afscheren. En wat een naturel! De fotografen met dienst hebben ooit lastigere modellen voor hun camera gehad. Hazard pakt ook op papier, een tweede plus.

"Mignon, zeg je", zegt Hazard als hij de foto's gaat bekijken. "Zo ben ik toch. Nog veel Photoshop nodig, zeg je? Noooooonnnnn. (waarna een knipoog volgt) Pas de Photoshop. Ik ben schattig van mezelf." "De shoot was een schot in de roos", glundert Marianne Lamoral, marketing manager van Beiersdorf, producent van NIVEA MEN, als er na afloop wordt geklonken op een geslaagde opnamedag.

Sportimage

Commerciële hit
Het resultaat zie je vanaf vandaag overal. Voor Stadion op VTM, op Studio Foot op RTBF, in uw warenhuis en in andere media zal Hazard douchegel, deodorant en scheergel aanbevelen. De topvoetballer is nu ook een reclamemodel.

Dat Hazard een commerciële hit kan worden, wisten marketeers al langer. Van alle Belgische voetballers op sociaalnetwerksite 'Twitter' is Hazard met voorsprong de populairste, niet dat andere gezicht van ons voetbal, Vincent Kompany, met bijna 2 miljoen volgers. Niet alleen omdat hij bij Chelsea speelt, een van de clubs met de grootste commerciële waarde in het wereldvoetbal, omdat hij een aanvaller is (dribbelaars en spitsen spreken altijd meer aan dan verdedigers), maar ook omdat hij alle markten aanspreekt. Van Afrika, over Azië en Europa tot in Amerika. Ook zijn schoen- en kledijsponsor Nike heeft internationale plannen met Hazard.

LEES MEER IN DE DIGITALE EDITIE VAN HET LAATSTE NIEUWS

Sportimage
Sportimage


Live Voetbal

Jouw inzet
Mogelijke uitbetaling 0,00