Na Lukaku en De Bruyne gaat ook Witsel in zee met talentenfabriek Jay-Z

Twitter Axel Witsel
Na Romelu Lukaku en Kevin De Bruyne gaat ook Axel Witsel in zee met Roc Nation, een Amerikaanse marketing- en mediagigant waarvan hiphop-icoon Jay-Z de eigenaar is.

Witsel legt zijn commerciële controle in handen van Roc Nation, dat zich na vooral spelers uit het basketbal (Kevin Durant), American Football en baseball nu ook richt op (Europese) topvoetballers. Naast landgenoten Lukaku en De Bruyne heeft het ook de Ivoriaan Eric Bailly, ploegmaat van Romelu bij Man United, en Jerome Boateng (Duitse verdediger van Bayern) onder contract. Onder de celebraties de grootste namen, gaande van Rihanna over Grimes tot Shakira. Op termijn wil Roc Nation zich ook als makelaarsbureau profileren. In eerste instantie mikken ze op spelers die passen bij hun huisstijl: interesse voor Amerika, rapmuziek en hippe kledij.

Lukaku was de eerste Rode Duivel die toetrad tot de familie en het gaat hem sindsdien commercieel voor de wind. Voor het WK sloot hij een lucratieve deal met Puma en begin dit jaar kwam er een deal met de Amerikaanse winkel Abercrombie & Fitch. Voor de lancering van een nieuw parfum wordt hij in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de VS uitgespeeld als gezicht. De Bruyne maakt sinds vorige maand deel uit van Roc Nation, zijn eerste imagocampagne wordt toegespitst op de VS. En nu hebben ze dus ook plannen met Witsel. “Uitgelaten dat ik nu deel uitmaak van de #RocFam, ik kijk uit naar wat de toekomst brengt”, klinkt het op z’n sociale media.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


Live Voetbal

Jouw inzet
Mogelijke uitbetaling 0,00