Logo SOS Kinderdorpen op shirts Kompany's club BX Brussels

BELGA
Op zijn vrije dag tijdens de WK-voorbereiding kwam Rode Duivels-kapitein Vincent Kompany de samenwerking tussen zijn voetbalclub BX Brussels, ING en SOS Kinderdorpen voorstellen.

ING investeert in beide projecten die de voetballer van Manchester City nauw aan het hart liggen. Tot juni 2017 zal niet het logo van ING, maar wel dat van SOS Kinderdorpen op de shirts van de spelers van BX Brussels prijken. Bovendien laat de steun van de bank de jonge voetbalclub toe de lidgelden voor haar spelers te verlagen tot 100 euro, in plaats van de meer gebruikelijke 400 euro. "Wanneer de leden zich goed gedragen, kunnen ze hun lidgeld zelfs terugvorderen", meldt het persbericht.

Degradatie
BX Brussels telt momenteel 150 leden en hoopt dat dat er tegen 2015 1.000 zijn. Een ontspannen Kompany benadrukt dat de resultaten van de eerste ploeg van BX Brussels nu niet van belang zijn, verwijzend naar de degradatie uit vierde klasse naar eerste provinciale. "We zijn meer een sociale club, die mensen verenigt en kansen aanbiedt."

Volgens manager Jesse De Preter is BX waarschijnlijk de enige voetbalclub in België die meer investeert in sociale dan sportieve activiteiten.

Waarom doet Kompany dit nu, op zo'n druk moment in zijn carrière? "Het is een idee dat ik al had sinds ik tien ben. Gelukkig kan ik beroep doen op een goed team om alles dagelijks in goede banen te leiden. Ik val ze af en toe lastig als ik een zot idee krijg."

BELGA
PHOTO_NEWS
PHOTO_NEWS
PHOTO_NEWS
BELGA
BELGA
PHOTO_NEWS
BELGA