Primeur: Club Brugge maakt Jan Breydelstadion rookvrij

PHOTO_NEWS
Club Brugge heeft vandaag in het hoofdkwartier van Uplace in het Kasteel van Strombeek-Bever, het bedrijf van voorzitter Bart Verhaeghe, een aantal nieuwe partnerships bekendgemaakt. Zo zal non-profitorganisatie 'Kom op tegen Kanker' tijdens de voorbereidingsperiode op de shirts voor de oefenmatchen prijken. Daarnaast wordt ook het stadion rookvrij gemaakt. Tot slot was er nog het nieuwtje dat Proximus de volgende drie jaar de rug van het Club-shirt zal sieren.

"Als ondernemer moet je iets teruggeven aan de maatschappij", zegt Club-voorzitter Bart Verhaeghe. "Bij Club Brugge doen we dit via onze 'Club Foundation', door zo diverse maatschappelijke projecten op een duurzame en structurele manier te steunen. Maar we gaan nu nog verder: tot de competitiestart schenken wij de komende drie seizoenen ons shirt aan een goed doel. Dat is dit jaar Kom op tegen Kanker."

"Eén op de drie mannen krijgt in zijn leven kanker", aldus nog Verhaeghe. "Dat is gigantisch veel. Roken is een deel van de oorzaak, dat is wetenschappelijk bewezen. Daarom, en omdat roken niet hoort bij het imago van een sportclub, maken wij ons stadion vanaf dit seizoen volledig rookvrij."

Marc Michils, CEO van 'Kom op tegen Kanker', toonde zich verheugd met het initiatief. "Dit is een belangrijke stap voor iedereen. Het rookvrij houden van een voetbalstadion is een beslissing die rechtstreeks levens zal redden. Passief meeroken leidt immers ook tot kanker, en bovendien heeft een sigaret schadelijke invloeden binnen een omtrek van 9 meter. Hopelijk gaan andere clubs in België mee in dit initiatief."

Nieuwe shirtsponsor
Tegelijkertijd stelde blauw-zwart ook een nieuwe shirtsponsor voor. Proximus zal de volgende drie seizoenen de rug van het Club-shirt sieren. "We zijn nu al twee seizoenen partner van Club en de samenwerking verloopt zo goed dat we die nog intenser willen aanhalen", aldus Phillip Vandervoort, EVP Consumer Business Unit Proximus "Club heeft de meest geëngageerde sports community in België met de trouwste en actiefste online fans zelfs over de taalgrenzen heen. Schitterende initiatieven zoals het steunen van Kom op tegen Kanker zijn hierbij ook voor ons zeer belangrijk".

"Wij zijn bijzonder blij en trots dat een belangrijke partner als Proximus ons structureel partnership openbreekt en verlengt", aldus Club-CEO Vincent Mannaert. "Het sterkt ons in onze werking en visie, tegelijkertijd zijn we ervan overtuigd dat we met onze loyale fanbase heel wat kunnen betekenen voor Proximus."

Proximus gaat volgend seizoen ook gratis WIFI in het Jan Breydelstadion voorzien. "Club activeert zoveel mensen en brengt iedereen samen dankzij het voetbal. Wij zijn als bedrijf dan ook trots dat we mogen meehelpen aan de uitbouw van die community. Gratis WIFI in het stadion is daar een logisch gevolg van."

Bart Verhaeghe: "Als ondernemer moet je iets teruggeven aan de maatschappij. Bij Club Brugge doen we dit via onze 'Club Foundation', door zo diverse maatschappelijke projecten op een duurzame en structurele manier te steunen."
BELGA Bart Verhaeghe: "Als ondernemer moet je iets teruggeven aan de maatschappij. Bij Club Brugge doen we dit via onze 'Club Foundation', door zo diverse maatschappelijke projecten op een duurzame en structurele manier te steunen."