Club speelt volgend jaar in het rood op verplaatsing

Club Brugge heeft in Strombeek-Bever de nieuwe shirtsponsor voor het komende voetbalseizoen voorgesteld. Dat wordt zoals u hier eerder al kon lezen het Japanse bedrijf Daikin, dat dat engagement aangaat voor zeker één jaar. "We zijn verheugd een shirtsponsor voor te stellen die dezelfde waarden deelt als Club Brugge", aldus voorzitter Bart Verhaeghe. Daarnaast raakte duidelijk dat de uittruitjes voor volgend seizoen niet langer oranje, maar rood zullen zijn.

In het idyllische kader van het Kasteel van Bever mocht Verhaeghe Daikin voorstellen als shirtsponsor voor het seizoen 2015-2016. "Daikin is al langer partner. We hebben dus een goede match die we verder willen uitdiepen. We willen hun vertrouwen verdienen en we zijn ervan overtuigd dat we samen kunnen groeien", aldus Verhaeghe. "Daikin staat voor kwaliteit, net als Club Brugge."

Het Japanse Daikin met Europese hoofdzetel in Oostende is een wereldspeler op vlak van airconditioning, verwarming, ventilatie en diepvriestoepassingen. "We willen verder investeren in onze merknaam om de nummer één te blijven op vlak van airco en om uit te groeien tot belangrijkste marktspeler op vlak van verwarming. Maar naast de commerciële behoefte hebben we vooral een goed gevoel bij Club Brugge, een sterk gevoel van respect", aldus Roderik Desiere van Daikin.

Rood
"Het is een internationaal bedrijf met een lokale verankering die zorgt voor veel tewerkstelling in onze regio", gaat CEO van Club Brugge Vincent Mannaert verder. "Het is niet evident om een sponsor van dat allure aan te trekken. Dat het engagement maar één jaar loopt maakt deel uit van onze filosofie. Het gaat ook om een aanzienlijk bedrag voor Daikin. Ook zij gaan na het seizoen een grondige evaluatie moeten maken, maar we zijn overtuigd van hun partnerschap. Ze zijn al langer partner, en konden zo kennis maken met onze club. Bovendien hebben ze, denk maar aan het wielrennen, enorm veel ervaring." Het budget van Club Brugge komt nu op ongeveer 35 miljoen euro te liggen. "Ons sportief budget is reeds opgemaakt en staat of valt dus niet met een shirtsponsor, maar de komst van Daikin zorgt voor een mooie inbreng", duidt Mannaert.

De bekerwinnaar nam van de gelegenheid ook gebruik om de nieuwe shirts voor te stellen. Daar staat Nike voor in. Voor de thuismatchen wordt vast gehouden aan de blauw-zwarte shirts. Voor de uitmatchen grijpt Club naar opvallende rode shirts. "Niet nieuw", aldus Mannaert. "Het is al de vierde keer in onze geschiedenis. De eerste keer was dat tijdens onze succesvolle periode in de jaren zeventig. Hopelijk brengen ze nu evenveel geluk", besluit hij.