Bol.com verzilvert schandaal met rake stunt, ook op Twitter viert creativiteit hoogtij

Photonews/Twitter
De webwinkel Bol.com maakt van het voetbalschandaal gretig gebruik om met een rake marketingboodschap stevig te scoren. Ook op Twitter leefden zich enkele creatieve breinen helemaal uit. 

Bij een foto van wasmiddel Robijn plaatste Bol.com op z'n Facebook-pagina een niet mis te verstane maar tegelijk heerlijke boodschap. "Voordelig wit wassen. Om na een match je shirt te fixen, bijvoorbeeld." 

Een weldoordachte verwijzing naar de witwaspraktijken waar verscheidene Belgische voetbalfiguren mogelijk in betrokken zijn. De webshop kreeg op sociale media met het bericht heel wat handen op elkaar. Niet voor het eerst maakt Bol.com van groot nieuws gebruik om uit te pakken met een gewiekste marketingcampagne. De een zijn dood is een ander zijn brood... 

Maar ook enkele Twitteraars kwamen heel creatief uit de hoek 

RV



17 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Marc Verdonck

    Simpel, de aftrek van de belastingen beperken. Uiteindelijk worden alle transfers en lonen betaald door de belastingbetaler. Dit is maffia op hoog niveau, dat geldt ook voor de politiekers en afgedankte politiekers in de senaat die zelfs nog een chauffeur hebben.

  • Lore Kluwer

    Precies nog nooit van de AVG gehoord...

  • Patrick Weyers

    Gesponsorde reklame voor een bedrijf dat geen enkele btw of belasting betaald in België. Dus geen enkele bijdrage leverd aan jullie pensioen of ziekenzorg of enig andere sociale voorziening.

  • Julma Lippens

    Bey Bey Bol.com witwassen kunnen ze ook heel goed, nooit winst maken wil zeggen geen belastingen betalen, zou wel een boemaerang terug kunnen komen!

  • Jacques Delalieux

    Het is al lang de vraag in het voetbal : " vanwaar komt al dat geld?" Gaan daar nu eindelijk eens een antwoord op krijgen? Het zou al zeer veel helpen, als de regering het bedrag dat bedrijven mogen aftrekken van hun belastingen voor zo gezegde publiciteit, zou beperken tot een maximum van ...€.