Misnoegde tennisser maakt zelf foto van balafdruk en deelt die op sociale media

Opvallend beeld vanuit Rome, waar momenteel de Masters 1.000 tennis worden afgewerkt. Nikoloz Basilashvili won daar gisteren zijn partij tegen de Hongaarse Marton Fucsovics na een wel heel bizar einde. De Georgiër stond in de tie break van set twee 6-2 voor, toen hij een dubbele fout leek te gaan slaan. Leek, inderdaad, want de lijnrechter werd overruled door de umpire en die gaf de bal in. Tot groot ongenoegen van de Hongaar natuurlijk, die na afloop met zijn smartphone een foto nam van de balafdruk en die deelde via zijn sociale media. “Het laatste punt van mijn wedstrijd. Aanvankelijk ging ik de foto niet posten, maar omdat er zoveel vraag naar was... Als de bal buiten is, dan is dit dubbele fout en dan heb ik nog een kans om de wedstrijd te winnen. Maar de scheidsrechter overrulede zijn assistenten...”

Photo News

Kerber blijft ook in Rome sukkelen met enkel

Angelique Kerber mist na het graveltoernooi van Madrid ook dat van Rome. De Duitse nummer drie van de wereld heeft nog last van een enkelblessure die ze op training in Spanje opliep.

Volgens het management van Kerber is de blessure niet al te ernstig maar wil de Duitse geen risico nemen met het oog op Roland Garros. Het Franse grandslamtoernooi begint op 26 mei. Het is het enige grandslam dat de 31-jarige Kerber nog niet op haar erelijst heeft. In 2016 won ze de Australian Open en de US Open, in 2018 Wimbledon.

Angelique Kerber.
AFP Angelique Kerber.



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.