Links: Tiesj Benoot, rechts: Laurens De Plus
Volledig scherm
PREMIUM
Links: Tiesj Benoot, rechts: Laurens De Plus © .

“Een Formule 1-piloot is bij wijze van spreken veiliger”: maatregelen dringen zich op na stijgend aantal ongevallen met wielrenners/recreatieve fietsers

WielrennenQuinten Hermans, Sara Maes, Lars Janssens, Tiesj Benoot, Laurens De Plus. En al die onbekende maar daarom niet minder gepassioneerde fietsers die overhoop worden gereden in het verkeer: trop is teveel en teveel is trop. “Er moet dringend worden gesensibiliseerd.”

22 reacties

  • Henri MERTENS

    2 maanden geleden
    Met dit goede weer nemen mensen, die praktisch NOOIT fietsen hun fiets En dat is Het probleem Zij zijn het nl niet gewoon met alle gevolgen vandien
  • Jochen Scheys

    2 maanden geleden
    @PhilipSmits ik ben zelf wielertoerist en rijdt heel wat kilometers per jaar als hobby. Ik klaag niet over het weggedrag van de automobilist maar wel over de staat van de meeste fietspaden waarop je met een koersfiets gewoon niet over kan dokkeren zonder gevaar om stukken te rijden. Ook zijn de fietspaden plots onderbroken waardoor je van het fietspad af moet en er dan niet meer opraakt tenzij je stopt. Dat is eerder de reden waarom er vele fietsers op de weg rijden.
  • Philip Smits

    2 maanden geleden
    Automobilisten houden vaak geen rekening met fietsers, ik ervaar dat elke dag als fietser. Maar wielrenners en wielertoeristen nemen ook vaak grote risico's. Ik woon in een straat met afgescheiden fietspad, er rijden meer fietsers midden op straat dan op het perfect wegdek van het fietspad. En leggen dan ook nog alle andere verkeersregels naast zich neer. Maar als er iets gebeurt zijn ze plots ,,zwakke,, weggebruiker. Beide partijen aandacht hebben voor elkaar zou al een begin zijn.
  • Jef Berx

    2 maanden geleden
    Eddy Merckx heb ik nooit weten vallen nu valt het ganse peloton in een keer hoe komt dat ik denk dat het aan de fietsen hangt die niet zo goed zijn als vroeger
  • glenn wouters

    2 maanden geleden
    Een openbare weg is niet om te trainen volgens sommigen. Vanaf wanneer ben je aan het trainen? Is losrijden tegen 25 /30 per uur trainen. Gan zie ik er hier veel trainen, ook op gewone fietsen. Ben je aan het trainen als je een vergunning hebt van de BWB. Of is een toerist die een zondags ritje maakt ook aan het trainen. Gewoon een paar vragen omdat mensen denken dat het allemaal zo simpel is.
  1. "Een extra verificatie is niet altijd nodig": dit riskeer je wanneer je kredietkaart gestolen wordt
    Spaargids.be

    "Een extra verifica­tie is niet altijd nodig": dit riskeer je wanneer je krediet­kaart gestolen wordt

    Een betaalkaart kwijtspelen kan je heel wat stress bezorgen. Zeker als het een kredietkaart is, houd je best je hart vast. Heel wat belangrijke info is immers direct op je kaart te vinden. Daardoor bestaat de mogelijkheid dat een dief je kaart -zelfs zonder pincode- kan gebruiken. Wat zijn nu precies de risico’s en wat moet je absoluut doen wanneer je je kredietkaart verliest? Spaargids.be zocht het voor je uit.
  2. Steeds meer werkgevers delen een winstpremie van zo’n 900 euro met hun werknemers: kom jij ook in aanmerking?
    Jobat

    Steeds meer werkgevers delen een winstpre­mie van zo’n 900 euro met hun werknemers: kom jij ook in aanmerking?

    De winstpremie blaast dit jaar vijf kaarsjes uit. Concreet kunnen werkgevers via deze premie hun medewerkers laten delen in de winst van het voorafgaande boekjaar. HR-dienstverlener SD Worx berekende dat in de eerste zeven maanden van 2022 meer werknemers van zo’n premie genoten dan vorig jaar. Hoe weet je of je daarvoor in aanmerking komt? En hoe werkt dat precies? Jobat.be schept duidelijkheid.