Vier en Telenet steken reclame straks achter pauzeknop

REUTERS
SBS, de groep achter de commerciële tv-zenders Vier en Vijf, heeft een nieuwe manier ontwikkeld om reclame tot bij de kijker te krijgen. Wie een programma pauzeert, krijgt straks in plaats van het bevroren beeld een reclameboodschap te zien. Vier en Vijf beginnen voor eind dit jaar met proefdraaien, meldt De Tijd vandaag.

SBS werkt voor de innovatie samen met aandeelhouder Telenet, die de technische kant voor zijn rekening neemt. Maar de zendergroep zit nu ook aan tafel bij Proximus. "We willen de hele markt kunnen bereiken met dit idee", klinkt het. SBS zal Telenet ook niet tegenhouden om het idee met andere zenders uit te werken.

De nieuwe manier van adverteren past in de evolutie die het televisielandschap doormaakt. Steeds meer mensen gebruiken de mogelijkheden die digitale televisie biedt om reclame te skippen. Zenders moeten dus op zoek naar andere manieren om de boodschappen van adverteerders tot bij de kijker te krijgen.