VIER-datingshow ‘Love Island’ na één dag 40 procent kijkers kwijt

Single Melany in Love island
VIER Single Melany in Love island
Na de forse start van de nieuwe VIER-datingshow ‘Love Island’, dat maandag tegelijkertijd op VIER, VIJF en ZES werd gelanceerd, en toen samen 351.617 nieuwsgierigen trok waarvan 309.405 op VIER, vond dinsdag ruim 40 procent van die kijkers het niet nodig om voor het vervolg af te stemmen op VIER. 

Dinsdag trok ‘Love Island’ daar gemiddeld 202.393 kijkers, met een piekje van 229.511 overwegend jonge en commercieel interessante kijkers tussen 18 en 44 jaar. ‘Gert Late Night’ deed het dinsdag beter dan ‘Love Island’ en haalde op VIER 279.452 kijkers.

VTM haalde met de uitstekende derde en meteen laatste aflevering van ‘Jambers in de politiek’ liefst 578.996 geïnteresseerden. Op Eén was ‘De Columbus’ alweer de grote slokop met 1.193.635 kijkers. Op Canvas kon ‘De Afspraak’ het hoge cijfer van maandag niet vasthouden. Bart Schols en gasten zakte naar 261.691 kijkers. ‘De Campus Cup’ haalde 165.000 kijkers. 




6 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Ine Van Cauwenberg

    Te perfect, te mooi, te labiel en zeer saai!

  • Rania Desaegher

    Dit gaat helemaal niet over liefde, maar over een aantal personen die via hun looks een zogenaamde 'media' carriere beogen. Een beetje temptation island light. FDa, vraagt men zich af waarom jonge mensen zo onzeker over hun uiterlijk worden, deze programma's gaan enkel daarover.

  • Thomas Van Der Linden

    Om eerlijk te zijn, de kandidaten zien er allemaal goed uit maar zijn gereed voor in het kerkkoor te stappen want ze krijgen te strenge regels opgelegd zoals max 2 glazen alcohol per dag ed. Dus actie verwacht ik niet direct.

  • Martine Wouters

    logisch met zo een irritante bindingsteksten

  • Lut Reyskens

    Ja zeg .... het kijken niet waard.