Exclusief voor abonnees

Nu de Meilandjes hun terugkeer naar Nederland hebben aangekondigd: het succes achter realityserie ‘Chateau Meiland’ verklaard

ANP
De familie Meiland werd afgelopen jaar gebombardeerd tot zowat de bekendste familie van de Benelux. Niemand wou de avonturen van Martien, Erica, Maxime en Claire missen, en dat zorgde ervoor dat ‘Chateau Meiland’ al twee seizoenen kreeg, met een derde in de maak. Dat het gezin nu beslist heeft om hun Frans kasteel te verkopen, zorgt voor veel teleurstelling bij de fans. Maar hoe komt het eigenlijk dat de Meilandjes zo populair zijn?

‘Chateau Meiland’ zorgde onverwacht voor een kijkcijferhit. Wekelijks volgden in Nederland meer dan een miljoen mensen de belevenissen van de excentrieke familie die een Frans kasteel onder handen neemt. Het succes van het realityprogramma trok zelfs de Nederlandse grens over tot in Vlaanderen. Kasteelheer Martien werd prompt een inspiratiebron voor heel wat mensen met bekende leuzes zoals ‘wijnen, wijnen’. Het is lang geleden dat een programma zoveel sympathie wist op te wekken bij het publiek. Een combinatie van heel wat toevallige, maar ook doordachte factoren zijn verantwoordelijk voor het succes van de familie Meiland.

Je hebt 20% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis



Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.