Na JIM verdwijnt nu ook TMF, Comedy Central komt in de plaats

rv
Muziekzender TMF stopt ermee en maakt plaats voor Comedy Central 24/7. Dat kondigt het moederbedrijf aan in een persbericht. Het verdwijnen van TMF zal geen gevolgen hebben voor het personeel, klinkt het.

Comedy Central had vorig jaar al zijn intrede gemaakt in Vlaanderen. Sinds 20 januari 2014 is Comedy Central al te zien tussen 22 en 24 uur op de muziekzender. Vanaf 1 november zal Comedy Central 24/7 uitzenden, waardoor TMF verdwijnt.

General manager, Maurice Hols, bij moederbedrijf International Media Networks Benelux zegt dat er veel vraag was om het aanbod van Comedy Central in Vlaanderen uit te breiden. "Sinds de succesvolle lancering vorig jaar kwamen er vanuit verschillende kanten vragen of wij het Comedy aanbod wilden vergroten. Dat gaan wij vanaf 1 november doen."

'Ook in Vlaanderen heeft Comedy Central veel potentieel, net als in Nederland en de rest van de wereld'

Maurice Hols

Kansen voor TMF

Woordvoerder Jaco Peeringa van Viacom zei onlangs in De Tijd (16/09) dat er nog kansen waren in Vlaanderen. "We zien in Vlaanderen nog groeimogelijkheden. Onze strategie is daar te zijn waar de jongeren zijn, ook online en op evenementen."

Comedy Central richt zich op de doelgroep 18-34 jarigen met series als 'South Park' en Bob's Burger, maar ook 'The Daily Show'. Jongeren kijken steeds meer naar tv-kanalen voor volwassenen en minder naar lineaire jongerenzenders. Comedy Central speelt hier op in en heeft alle content in huis om deze doelgroep te bereiken via haar tv-zender en haar online partals.

Deze beslissing heeft geen impact voor het personeel van TMF, verzekert Jaco Peeringa. MTV Networks werd begin 2012 omgedoopt tot Viacom International Media Networks Northern Europe. Het bedrijf is onderdeel van VIMN en is actief in meer dan tien Europese landen, waaronder Nederland en België. De mediagroep heeft in totaal 25 kanalen voor de doelgroepen kinderen, gezinnen, jongeren en volwassenen. De hoofdzetel van VIMN bevindt zich in Amsterdam.