Exclusief voor abonnees

De wonderjaren van VTM: 1,5 miljoen mensen kijken 7 minuten naar een pancarte die om geduld vraagt. Zappen? Vanzeleven niet

Lynn Wesenbeek en Marlène de Wouters daalden de steile showtrap af en openden de nieuwe zender met een groots gala vol glitter(jurken) en glamour.
VTM Lynn Wesenbeek en Marlène de Wouters daalden de steile showtrap af en openden de nieuwe zender met een groots gala vol glitter(jurken) en glamour.
VTM is 30 jaar oud. Vandaag vindt iedereen het bestaan en het succes van die zender vanzelfsprekend, maar dat was het in 1989 niet. Niemand kon voorspellen dat een klein peloton dissidenten het leger van de openbare omroep omver zou blazen en dat het volk zich in dat oorlogje massaal en fanatiek achter hen zou scharen. Dit is het verhaal van die wonderjaren, gebaseerd op gesprekken met twintig VTM-pioniers.

Je hebt 3% van dit artikel gelezen




15 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Margaretha Mestdagh

    Ik kijk tegenwoordig veel naar de zender Evenaar...

  • Marino Coolsaet

    Sommigen kijken nooit maar weten zo goed dat het niks is.

  • Patrick Hillebrandt

    Proficiat Vtm voor jullie 30 jarige verjaardag.En voor iedereen die tegen vtm is dankzij vtm is de VRT uit een ander vaatje moeten gaan tappen want wat had je vroeger op de brt niets en ik vind ook niet alle programma's op de vtm goed daarom hebben we een afstandsbedieng en wat reclame betreft woon maar eens in Amerika daar kom je echt zot van de reclame

  • magda de munck

    5 minuten programma kijken, 10 minuten reclame, Neen dank u.

  • dretie munkies

    Ik kijk al jaren niet meer naar VTM en dit zegt genoeg meen ik