Coronavirus bezorgt ‘Het Journaal’ beste kijkcijfers sinds 2010

VRT
Afgelopen zondag keken in totaal maar liefst 2.345.000 Vlamingen naar ‘Het Journaal’ of ‘VTM Nieuws’. Vooral het VRT-journaal piekte nadrukkelijk en trok zondag 1.570.000 kijkers, het hoogste cijfers sinds de start van de huidige officiële CIM-metingen. Ter vergelijking: op de dag van de aanslagen in Brussel en Zaventem haalde ‘Het Journaal’ 1.385.000 kijkers.

Ook het VTM Nieuws scoorde zondag sterk met 775.000 kijkers. Een week eerder waren er dat 699.000. Die dag haalde ‘Het Journaal’ 925.000 kijkers.

Ook de rest van zondagavond trok heel veel kijkers. ‘De Mol’ haalde op VIER 1.071.000 kijkers, 45.000 méér dan een week eerder. ‘Influencers’ zakte evenwel en haalde nog 354.000 lachers. Op VTM was ‘Blind Getrouwd’ goed voor 865.000 kijkers (een week eerder 813.000), terwijl op Eén ‘Twee tot de Zesde Macht’ 1.067.000 fans trok (een week eerder 962.000) en ‘Over Water’ piekte op 919.000 kijkers (tegenover 769.000 een week eerder).

De sluiting van horeca leverde de tv-zenders zaterdag ook behoorlijk wat extra kijkers op. Ook hier gingen vooral de cijfers van Eén omhoog. ‘Het Journaal’ was goed voor 1.365.000 kijkers (een week eerder 773.000), terwijl ‘FC De Kampioenen’ 852.000 fans trok (een week eerder 550.000). Op VTM scoorde ‘VTM Nieuws’ 825.000 kijkers (een week eerder 587.000) en haalde ‘De 25’ 650.000 kijkers (een week eerder 449.000).

Ook vrijdagavond werd er meer tv gekeken. ‘VTM Nieuws’ en ‘Het Journaal’ haalden samen 2.093.000 kijkers. ‘The Voice Kids’ verloor 8.000 fans en haalde 840.000 kijkers. Het ‘Extra Nieuws’ op VTM trok wel nog 693.000 kijkers. Heel opvallend, ‘Temptation Island’ zakte op VIJF weg van 241.000 naar 204.000 fans.